مدیران خودروعصر اعتبار

خبر خوش برای صاحبان مسکن مهر پردیس

عصر ساختمان- متقاضیان مسکن مهر پردیس که از قیمت‌های اعلامی در ماه گذشته دلخور هستند، ممکن است با کمک ۱۳۰ میلیارد تومانی دولت برای تسریع در تکمیل، آماده‌سازی، محوطه‌سازی و تحویل مسکن مهر این شهر مقداری خوشحال شوند.

خبر خوش برای صاحبان مسکن مهر پردیس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، با اینکه دولت با مشکلات مالی دست به گریبان است، قصد دارد 130 میلیارد تومان به مسکن مهر پردیس کمک کند. این خبر که از سوی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اعلام شده شاید بتواند روند احداث و تکمیل 85 هزار واحد مسکونی این شهر را تسریع کند.

    روز یکشنبه ساختمان وزارت راه و شهرسازی بجز الکساندر دوبرینت - وزیر حمل و نقل آلمان - مهمانان ناخوانده ای هم داشت؛ معترضانی که برای چهارمین بار نسبت به تاخیر در واگذاری مسکن مهر پردیس، مقابل ساختمان دادمان تجمع کرده بودند. این تعداد که حدود 300 نفر بودند و نماز ظهر را مقابل وزارت راه و شهرسازی اقامه کردند خواستار تحویل واحدهای مسکن مهر خود بدون محاسبه هزینه خدمات زیربنایی و روبنایی، محوطه‌سازی و آماده‌سازی بودند.

    اعتراض‌ها نسبت به تاخیر واگذاری مساکن مهر پردیس از زمانی که سعید غفوری مدیرعامل جدید این سایت قیمت فازهای 5، 8، 9 و 11 را اعلام کرد شدت گرفت. برخی رسانه نیز هیزم به این آتش ریختند تا غفوری بگوید از بی تقوایی یک عده تعجب می کند و «همان عزیزانی که اعلام کردند 18 ماهه می توان پروژه هایی با این عظمت و در این شرایط سخت توپوگرافی را به اتمام برسانند باید قیمتهای سال 1392 را به متقاضیان عزیز اعلام می کردند».

    کارشناسان شرکت عمران در ماه گذشته پس از برگزاری جلسات متعدد فنی قیمت نهایی کلیه فازها یعنی 11، پنج، 9جدید، 9 قدیم و هشت را استخراج کردند. مبلغ نهایی آورده متقاضی در فاز 11 حدود 39 میلیون و 750 هزار تومان، فاز 5 و 9 جدید حدود 46 تا 47 میلیون تومان بر حسب متراژ واحدها، فاز هشت به دلیل متراژ بالاتر و متغییر بودن متراژ واحدها بین 65 تا 79 میلیون تومان و تعداد محدودی از واحدهای این فاز به دلیل شرایط خاص تا 84 میلیون تومان (که این واحدها زیر پنج درصد کل فاز 8 هستند) استخراخ شده است.

    اعتراض به قیمت‌های جدید، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را بر آن داشت تا دستورالعملی مبنی بر تجدید نظر در قیمت‌ها را صادر کند و قرار شد تا پایان مهرماه قیمتهای نهایی ابلاغ شود؛ وعده ای که هنوز به طور رسمی محقق نشده است. البته گمانه هایی از سوی برخی رسانه ها زده می شود مبنی بر اینکه در فاز 8 قیمت‌ها از 65 تا 84 میلیون به 58 تا 69 میلیون تومان رسیده، فازهای 5 و 9 جدید پردیس باید حدود 46 میلیون تومان پرداخت کنند، قیمت نهایی واحدهای فاز 8 نیز بسته به متراژ بین 65 تا 81 میلیون تومان خواهد بود. اما این موضوع هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

    با این وجود قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ضمن تأکید بر ضرورت دریافت کمک 130 میلیارد تومانی برای تکمیل سایت مسکن مهر پردیس گفت: امیدواریم تا پایان آبان‌ماه، حدود 1100 واحد در فاز هشت پردیس و پروژه امیرساوالان افتتاح شود که این مژده خوبی برای متقاضیان این فاز است.

    اصغری مهرآبادی ادامه داد: به همین خاطر نیز از دولت برای آماده‌سازی کمک خواستیم و علاوه بر این نیز با فروش یا تهاتر اراضی شرکت عمران می‌توانیم کمکی به پروژه‌های مسکن مهر پردیس داشته باشیم. علاوه بر کمک دولت درخواست کمک از محل یارانه‌های مسکن مهر را داشتیم که تاکنون هیچ‌گونه مبلغی دریافت نشده است اما با پیگیری‌های انجام شده در صورت واریز این مبلغ قطعاً برای تکمیل، آماده‌سازی، محوطه‌سازی و دیوار حائل به شهر جدید پردیس کمک خواهیم کرد.

    وی اظهار کرد: با توجه به اینکه عزم دولت برای تکمیل و تحویل مسکن مهر است، امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت گرفته این مبلغ و یا بخشی از آن تا پایان ماه جاری به حساب واریز شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو