مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین وضعیت معاملات مسکن در بازار

عصر ساختمان- معاملات مسکن در نیمه دوم سال با کاهش نسبی مواجه شده و تفاضا نسبت به نیمه اول سال کمتر است.

آخرین وضعیت معاملات مسکن در بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، در حالی قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فاصله ماه‌های مهر تا آبان 95، کاهش 6 درصدی را تجربه کرده است که آمارهای منتشرشده در فرابورس نشان‌دهنده افزایش 13 درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن و کاهش 13 درصدی حجم اوراق تسهیلات است.

    به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در حالی قیمت اوراق مسکن سیر نزولی خود را طی می‌کند که گمانه‌ها به دلیل قرار گرفتن در فصل سرما و نیمه دوم سال این فرضیه را قوت می‌دهند که معاملات در نیمه دوم سال کاهش نسبی را تجربه می‌کند و تفاضا نسبت به نیمه اول سال کمتر است.

    در عین حال، قیمت اوراق مسکن در ماه‌های متوالی یعنی در فاصله ماه های مهر تا آبان دو بار کاهش قیمت را تجربه کرد که برای خریداران اوراق مسکن و معامله در این بازار می‌تواند نویدهای خوبی را به دنبال داشته باشد. بدین‌معنا قیمت اوراق از مرز 80 هزار تومان به 70 هزارتومان کاهش یافت. این در حالی است که نیمه مرداد، قیمت هر فقره اوراق 103 هزار تومان معامله می‌شد و در شهریورماه به 90 هزار تومان و در اوایل مهرماه به 86 تا 87 هزار تومان و نیمه مهرماه 85 هزار تومان معامله شد. کاهش مجدد قیمت اوراق در اولین روز آبان به 83 هزار تومان و به یکباره در 3 آبان ماه به 70 هزار تومان دست یافت و بین 79 تا 78 هزارتومان معامله شد و این وضعیت برای امروز 4 آبان ماه نسبت به روز گذشته نیز با کاهش همراه بوده است.

    همچنین نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در مهرماه حاکی است که طی 18 روز کاری، 4 میلیارد و 239 میلیون ورقه بهادار در 601 هزار نوبت به ارزش 35 هزار و 704 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که نشان‌دهنده رشد 54، 104و 58 درصدی حجم، دفعات و ارزش معاملات فرابورس نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

    در عین حال، بازار اول فرابورس در مهرماه تغییر مالیکت 1066 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2280 میلیارد ریال و بازار دوم، مبادله 1983 میلیون برگ بهادار به ارزش 7229 میلیارد ریال را گزاش کرد که این ارقام بیانگر رشد 22 و 153 درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار نخست و افزایش 84 و 159 درصدی حجم و ارزش معاملات بازار دوم را در مهرماه سال جاری (95) نسبت به مهرماه سال گذشته (94) است.

    معامله 95 میلیون اوراق بدهی به ارزش 24 هزار و 126 میلیارد ریال در بازار ابزارهای مالی رشد 41 و 88 درصدی حجم و ارزش معاملات این بازار را در مهرماه سال جاری (95) نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان داد. همچنین بیش از 71 میلیون صندوق سرمایه گذاری قابل معامله به ارزش 697 میلیارد ریال و 800 هزار برگ گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش 728 میلیارد ریال در این بازار معامله شد که رشد 29 دردص و 73 درصدی ارزش معاملات صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، افت 13 درصدی حجم معاملات و افزایش 13 درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن را نشان داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو