مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست میراث فرهنگی میامی:

میامی۱۰ کاروانسرا دارد

افزایش ظرفیت گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری

عصر ساختمان- سرپرست میراث فرهنگی میامی با اشاره به ظرفیت های ویژه گردشگری این شهرستان، گفت: میامی ۱۰کاروانسرای تاریخی دارد که با سرمایه‌گذاری می توان جذب گردشگر را در این شهرستان شاهد بود.

میامی۱۰ کاروانسرا دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، سیدمحمد صادق رضویان صبح سه شنبه در خلال نخستین کارگاه آشنایی با مفاهیم صنعت گردشگری، نیازها و راهکارهای میامی با حضور دهیاران شهرستان به میزبانی فرمانداری ضمن تاکید بر ضرورت بهره‌برداری از پتانسیل‌های شهرستان در تبیین چشم اندازی برای توسعه گردشگری، ابراز داشت: گردشگری یکی از ابعاد مهم درآمد زدایی وسرمایه گذاری است که در میامی می توان از آن به خوبی بهره برد.

    وی افزود: توسعه گردشگری رویکردی پایدار است و با برنامه ریزی دقیق می بایست نگاه عمیق به این موضوع شود تا بتوانیم در شناساندن ظرفیت های حقیقی میامی به هموطنان و گردشگران خارجی موفق عمل کنیم.

    میامی باید به مردم شناسانده شود

    سرپرست میراث فرهنگی میامی، با بیان اینکه این شهرستان گردشگر پذیر است و با استفاده از جاده ترانزیتی تهران-مشهد می توان از این مولفه استفاده کرد، ابراز داشت: میامی با وجود 10کاروانسرا، مناطق بکر طبیعی، تاریخی و جاذبه‌های بسیار زیبای فرهنگی مانند لباس، روستاهای زیبا، سنن و آداب و رسوم، حمام‌های کهن با قدمت فراوان و... می تواند گردشگران زیادی را در خود جای دهد اما تا کنون از این ظرفیت به خوبی بهره برداری نشده است.

    رضویان بیان داشت: برگزاری رویدادهای فرهنگی، جشنواره های گردشگری و فولکلور، یادمان ها و... می تواند نقش مهمی در اطلاع رسانی و معرفی ظرفیت های گردشگری میامی در سطح استان، منطقه و کشور داشته باشد که این مهم نیازمند عزم عمومی مسئولان و مردم است.

    وی افزود: امروز بیش از هر زمان نیازمند شناساندن فرصت های گردشگری میامی هستیم چرا که عوامل اقتصادی بعضا باعث شده تا اشتغال و صنعت تحت الشعاع قرار گیرند که با سرمایه گذاری در بخش گردشگری می توان به توسعه پایدار شهرستانی کمک کرد.

    3000دفتر مسافرتی در کشور فعال است

    کارشناسان گردشگری و مدرس کارگاه آموزشی گردشگری و توسعه پایدار نیز در این نشست ضمن بیان اینکه امروز یک هزار و 100هتل، سه هزار دفتر خدمات مسافرتی و هفت هزار راهنمای تور در کشور وجود دارد، گفت: گردشگری سالانه هشت میلیارد دلار برای کشور درآمد ایجاد کرده و 500 هزار نفر را شاغل می کند لذا باید در شهرستانی مانند میامی از این ظرفیت ملی بهره مند شد.

    مهدی  قاسمی با بیان اینکه امروز باید علت کاهش ورود گردشگر به استان‌ها را به صورت یک به یک بررسی کرد، ابراز داشت: عدم استخدام نیروهای خارجی، صنعت زیرساخت های گردشگری متخصص، کیفیت زیرساخت های حمل ونقل هوایی، کمبود نیروی انسانی، عدم داده های جامع در این بخش و... از مهم ترین نقاط ضعف گردشگری در ایران است.

    وی افزود: میامی یک شهرستان گردش محور است و می توانیم در مقوله بومی گردی و گردشگری توان خود را به ایران و جهان معرفی کنیم لذا باید توجه داشت که قرار دادن سفر، در سبد خانوار ایرانی، نهادینه کردن اهمیت سفر در افکار عمومی و رسانه های گروهی، همسویی با حرکت گردشگری جهان و رشد نمودارها و آثار مربوط به درآمدهای این عرصه در زمره مواردی است که در توسعه گردشگری باید به آن توجه داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو