مدیران خودروعصر اعتبار

مدرسه‌ سن لاتزر

عصر ساختمان- مدرسه‌ی سن لاتزر در منطقه‌ای حاشیه‌ای با همین نام در تورتوسا قرار دارد. اندازه‌ی آن طوری در نظر گرفته شده است که تفاوت قابل‌توجه مقیاس پل تیرانت لو بلانک با ساختمان‌های کم ارتفاع پیرامون را از بین ببرد.

مدرسه‌ سن لاتزر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از رویدادهای معماری، با توجه به سیل‌خیز بودن و رطوبت بالای منطقه تصمیم گرفتیم کف مدرسه را بر اساس ویژگی‌های زمین بالاتر بیاوریم و از این سطح معلق به‌عنوان طبقه‌ی همکف ساختمان استفاده کنیم. به‌این‌ترتیب ایوانی ساختیم که جریان گردشی در طبقه‌ی همکف را سامان می‌دهد و درعین‌حال حفاظی در برابر تغییرات شدید آب‌وهوایی باشد. بالا بودن ساختمان امکان ایجاد فضاهای بازی سرپوشیده‌ای را می‌دهد که می‌توان در تمان طول سال استفاده کرد.

    این پروژه از نقطه‌ی دسترسی در مرز جنوبی سایت توسعه یافته و در طول محوری که سایت را به دو بخش تقسیم می‌کند، سامان‌دهی شده است. ساختمان‌ها در قسمت غربی قرارگرفته‌اند، در نتیجه فضای شرقی برای ایجاد زمین‌ ورزشی آزاد شده است.

    کلاس‌ها مانند یک شانه چیده شده‌اند تا تمام این فضاهای آموزشی نور طبیعی داشته باشند. تنها در طول ضلع شمالی سایت ساختمانی فراتر از محور دسترسی رفته است، که نمای جلویی پیوسته‌ای مشرف‌به خیابان را تشکیل می‌دهد و حائلی میان زمین‌های بازی و ترافیک شهری ایجاد کرده است.

    کیفیت فضایی
    بر اساس برنامه‌‌ی عملکردی سخت‌گیرانه‌ی وزارت آموزش‌، بیشترین تمرکز بر روی فضاهای خارجی، به خصوص فضاهای باز سرپوشیده، معطوف شده است. این محوطه شامل فضاهای بازی است که در آن سنگفرش و سطوح شنی به هم می‌رسند و  ستون‌ها جای خود را به درختان می‌دهند. به‌این‌ترتیب فضای جذابی به وجود می‌آید که مخاطب را به سمت خود می‌کشاند و پناهی در برابر آفتاب شدید و باران‌های منطقه‌ی ترز دلبره فراهم می‌کند.

    کلاس‌های درسی مقطع ابتدایی تراس‌های بزرگی دارند که به کودکان اجازه می‌دهد بیرون را تماشا کنند. همچنین در انتهای هر بازشویی برای تأمین نور در نظر گرفته‌شده است.

    طراحی حجم
    حجم‌های ساختمانی از منظر کودکان طراحی شده‌اند. سطح بتنی زیرین در ترکیب با نمای سبز SATE و اسلب‌های بتنی پیش‌ساخته‌ی سفید نمای این ساختمان را شکل داده‌اند. این ترکیب مصالح در کنار چیدمان پنجره‌ها، کالبد این طراحی را برجسته‌تر و گذار کف تا سقف را تدریجی می‌کند.

    صرفه‌جویی در انرژی
    با استفاده از عایق SATE تمام پل‌های حرارتی حذف‌شده‌اند. گرمایش و تهویه از طریق رادیاتورهایی با مصرف آب پایین و ضریب بالای انتقال گرما انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار