مدیران خودروعصر اعتبار

معرفی ۳ آسمان خراش برتر دنیا

عصر ساختمان- اولین بار در اواخر قرن ۱۹ وقتی که نیویورک آمریکا اقدام به ساخت ساختمان‌های بلند آجری کرد، نام آسمان خراش را برای آن برگزید. اما به تدریج با اضافه شدن طبقات به این ساختمان‌های بلند و به کار رفتن مواداولیه اساسی‌تر مانند فولاد به آن نام آسمان خراش بیشتر به این ساختمان‌های جدید می‌خورد که تا امروز هم این نام روی این نوع از بناها مانده است.

معرفی ۳ آسمان خراش برتر دنیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایران جیب ، سازندگان آسمان خراش‌های امروزی تمام تلاش خود را به کار می‌بندند، در ساخت آن از آخرین تکنیک‌های عمرانی و معماری استفاده کنند. در ادامه با 3 آسمان‌خراش بزرگ دنیا آشنا می‌شوید.

    مرکز مالی بین‌المللی پینگ‌آن در شهر شنزن، کشور چین (599 متر/1821 فوت)

    مرکز مالی بین‌المللی پینگ آن، در ماه آوریل سال 2015 بنا شد و گرچه ساخت و ساز آن هنوز به طور کامل به اتمام نرسیده اما جایگاه دومین سازه عظیم چین و چهارمین آسمان‌ خراش بزرگ دنیا را در اختیار گرفته است.

    این برج که در وهله نخست برای پیشی گرفتن از برج شانگ‌های طراحی شده بود به بزرگ‌ترین آسمان‌ خراش چین مبدل شد اما آنتن 60 متری که در فراز آن قرار داشت در اوایل سال 2015 به دلیل احتمال ایجاد مانع در مسیر پرواز هواپیماها برداشته شد.

    این ساختمان در منطقه مرکزی تجارت و کسب و کار شنزن در چین قرار دارد که 115 طبقه آن شامل دفتر مرکزی بیمه پینگ آن، اتاق‌های هتل، ادارات، فضاهای خرده ‌فروشی، یک مرکز خرید چند طبقه و یک عرشه مشاهده در بالای برج می‌باشد.

    برج جهانی لوته در شهر سئول کره‌جنوبی (555 متر/1821 فوت)

    برج جهانی لوته یک آسمان خراش 123 طبقه است که در نزدیکی رودخانه‌‎هان شهر سئول در همسایگی سینچئون دونگ قرار گرفته است. این برج در کنار نسل اول مجتمع جهانی لوته که در سال 1989 افتتاح شد قرار دارد و دربرگیرنده یک شهربازی، سالن تئاتر و فیلم و یک مرکز خرید بسیار بزرگ است.

    این برج پس از 13 سال کار طراحی و آماده‌سازی در سال 2015 بالا رفت و کل نمای خارجی ساختمان در ماه مارس سال 2016 به اتمام رسید.

    با این حال درهای این بنا هنوز به روی عموم گشوده نشده است. این برج 123 طبقه دارای بخش‌هایی چون فروشگاه‌های خرده‌ فروشی، مکان‌های اقامتی، یک هتل لوکس، فضاهای اداری خصوصی، طبقات دسترسی عمومی و یک عرشه مشاهده در بالا برج می‌باشد.

    مرکز تجارت جهانی وان (541 متر/1776 فوت)

    مرکز تجارت جهانی وان که در جنوب منهتن در نیویورک واقع شده است بلندترین و یکی از خاص‌ترین آسمان ‌خراش‌های کشور ایالات متحده به شمار می‌آید. این بنا پس از حوادث یازده سپتامبر توسط دیوید ام‌چایلدز طراحی شد تا نمادی برای افق کرانه شهر نیویورک باشد.

    ادارات مختلف، رستوران‌ها، تاسیسات آنتن و رادیو و عرشه مشاهده با نمایی نفس‌گیر از منهتن از جمله امکانات این ساختمان 104 طبقه می‌باشند. سیستم ایمنی و استحکام بسیار زیاد این ساختمان با طراحی آن در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، سیستم ضد حریق متراکم و استفاده مجدد از آب باران در هم آمیخته است.

    علاوه بر این، موزه و یادبود ملی 11سپتامبر و قطب باز طراحی شده حمل و نقل مرکز تجارت جهانی در این ساختمان گنجانده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو