مدیران خودروعصر اعتبار

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد :

شهروندان در خرید و فروش زمین به کاربری آن دقت کنند

عصر ساختمان- معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد از شهروندان خواست نسبت به کاربری زمین های مورد خرید و فروش دقت کنند و از معامله هرگونه زمین فاقد کاربری در داخل و خارج محدوده شهر خودداری نمایند.

شهروندان در خرید و فروش زمین به کاربری آن دقت کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، مهدی فعالی با استناد به مواد 2، چهار و 6 قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی افزود: دفاتر اسناد رسمی و تمام مراجع قانونی واگذارکننده زمین اعم از سازمانها، نهادها و دستگاه هایی دولتی و غیردولتی قبل از هرگونه نقل وانتقال و یا واگذاری زمین به شرکت های تعاونی مسکن و اشخاص حقیقی و حقوقی، بلامانع بودن احداث واحدهای مسکونی در اراضی مورد نظر را از مراجع تعیین شده استعلام و پیوست مدارک کنند.
    وی اظهار کرد: همچنین قبل از هرگونه نقل و انتقال و یا واگذاری زمین به شرکت های تعاونی مسکن و اشخاص حقیقی و حقوقی، موضوع بلامانع بودن احداث واحدهای مسکونی در اراضی مورد نظر از مراجع تعیین شده استعلام و پیوست مدارک شود.
    فعالی خاطرنشان کرد: هرگونه نقل و انتقال و واگذاری زمین به شرکت های تعاونی مسکن و اشخاص حقیقی و حقوقی برای مسکن در خارج محدوده قانونی شهرها اعم از داخل و یا خارج از حریم شهرها به جز در محدوده مصوب شهرهای جدید و شهرک هایی که طبق مقررات و بر اساس طرح های مصوب ساخته شده یا می شود، ممنوع است.
    وی تأکید کرد: اقداماتی از قبیل فروش اراضی در قالب سهام، فیش و غیره با عناوین باغ شهر و گلخانه که با هدف گریز از قانون صورت می گیرد، حتی با ارائه اسناد رسمی نیز از نظر قانونی توجیه ندارد.
    فعالی خاطر نشان کرد: مردم قبل از هرگونه معامله زمین و یا خرید امتیازات و سهام اعضای تعاونی های مسکن، حتما از قرارداشتن زمین در داخل محدوده شهر و کاربری مسکونی آن اطمینان حاصل نمایند.
    معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد یادآور شد: هرگونه تفکیک و قطعه بندی بدون مجوز در اراضی واقع در روبروی پارک کوهستان ممنوع بوده و مورد تأیید شهرداری یزد نیست.
    وی گفت: شرکت های تعاونی مسکن و اعضای آن و مشاوران املاک باید از انجام معاملات مذکور خودداری و سازمانها، مؤسسات و شرکتهای تأمین کننده خدمات آب، برق، گاز، تلفن و نظیر آن نیز از واگذاری خطوط، انشعاب و ارائه هرگونه خدمات به ساختمان های فاقد پروانه معتبر منع می باشند.
    فعالی همچنین از شهروندان خواست برای اطلاعات و راهنمایی های لازم به مناطق و نواحی شهرداری مراجعه کنند.
    شهرداری یزد با حدود 99 کیلومتر مربع محدوده خدماتی و نظارتی با همکاری سه منطقه، یک ناحیه و11 سازمان به شهروندان خدمات ارائه می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار