مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده مردم آبادان در مجلس عنوان کرد:

بافت شهری آبادان باید حفظ شود

لزوم همت مضاعف مهندسان در این زمینه

عصر ساختمان:نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بافت شهری آبادان از داشته‌های فرهنگی و جاذبه‌های ماندگار این شهر به شمار می‌رود و باید در راستای حفظ این داشته‌ها تلاش شود.

بافت شهری آبادان باید حفظ شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، جواد سعدون‌زاده ظهر امروز در حاشیه افتتاح ساختمان جدید نظام‌مهندسی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، اظهار کرد: بخش مسکن در اقتصاد کشورهای و جامعه ما به‌عنوان یک بخش پیشرو محسوب می‌شود که اگر این بخش شکوفا شود، به‌زعم کار‌شناسان حداقل یکصد بخش اقتصادی و فنی به همراه آن حرکت خواهد کرد.

    وی ادامه داد: به این دلیل که در حال حاضر کشور در یک وضعیت دشوار اقتصادی به سر می‌برد، علیرغم تصویب لایحه خروج از رکود و تورم، هنوز اقتصاد ما آن جنبش و حرکت لازم را به خود ندیده و این بر کار و درآمد مهندسان و سازمان نظام‌مهندسی مستقیماً اثرگذار خواهد بود.

    نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساخت و ساز یک فرآیند پرهزینه است و تا پول نباشد ساختمانی هم بنا نخواهد شد، و ما در واقع با فرآورده‌های مهندسان زیست نمی‌کنیم بلکه زندگی می‌کنیم.

    سعدون‌زاده افزود: در بسیاری از بخش‌های شهرستان‌های ما محیط‌هایی تخت عنوان حاشیه و بافت‌های فرسوده و خانه‌های غیراستاندارد دامن‌گیر شده که از نظر فرهنگی و میراث کشور اسلامی، فرهنگ‌مان را به مخاطره انداخته است.

    وی تاکید کرد: سیاست‌های کلی ما مبتنی بر سیاست‌های راهبردی نیست و حتی در مسائل زیست محیطی ضعیف عمل شده و اگر این منطقه از نقاط زلزله‌خیز بود، تلفات زیادی را در هنگام وقوع این پدیده بر جای می‌گذاشت.

    نماینده مردم آبادان در خانه ملت ابراز کرد: جزیره آبادان منطقه‌ای‌ست که زمین در آن ارزش زیادی دارد چراکه عقبه و پس‌کرانه‌ای در آن قرار نگرفته، که اگر در جایی سیاست آزمون و خطا مسکن و ساخت‌وساز را تجربه شود، بتوانیم از آن به‌عنوان ذخیره سطحی استفاده کنیم.

    سعدون‌زاده همچنین عنوان کرد: در این صورت باید از هوش ایرانی و قدرت مهندسان استفاده کرد تا از زمین‌های باارزش این منطقه استفاده بهینه شود و این یک اعجاز مهندسی را می‌طلبد.

    وی یادآور شد: اگر بخواهیم سیاست‌های گذشته را ادامه دهیم در آینده نزدیک قطعاً با مشکل زمین برای تمام بخش‌ها روبرو خواهیم بود، آبادان یک بافت اجتماعی پیچیده‌ای دارد چرا که قریب به 70 درصد بافت این شهر متأثر از ساخت و ساز انگلستان است که این موضوع می‌تواند یک جاذبه گردشگری بسیار خوب باشد.

    نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بافت آبادان از داشته‌های فرهنگی و جاذبه‌های ماندگار این شهر به شمار می‌رود و باید در راستای حفظ این داشته‌ها تلاش شود.

    سعدون‌زاده اشاره کرد: گروه‌های تکفیری با تخریب آثار باستانی به میراث اسلامی و شرقی ما پتک زده و ویران می‌کند، ما هم اگر تدبیر درست نداشته باشیم، ممکن است با تبر‌ها و پتک‌های الکتریکی و مدرن خود به جان این ساختمان‌ها افتاده، غافل از اینکه میراث فرهنگی خود را ویران می‌کنیم.

    این مسئول گفت: بخش‌های فرسوده و حاشیه آبادان نیز ضمن اینکه از نظر اجتماعی و امنیتی می‌تواند خطر بسیار بزرگی ایجاد کند، در عین‌ حال بازار کار بسیار خوبی نیز قلمداد می‌شود، چرا که مهندسان به عنوان کاتالیزور می‌توانند با منابع مالی و سیستم‌های بانکی و هنرهای خود از ابزار سیاسی استفاده و به مردم در راستای ایجاد یک رنسانس در زمینه ساختمان و حاشیه شهر کمک کنند.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید فقط به مراکز شهر و تراکم‌ها توجه و بر مناطق محروم نیز مبتنی بر سیاست‌های عدالت گرایانه پرداخته شود بلکه حاشیه فرسوده شهر را نیز مدنظر قرار داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو