مدیران خودروعصر اعتبار

در آخرین روز معاملات مهرماه در فرابورس روی داد؛

ادامه کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن

عصر ساختمان- فرابورس ایران در آخرین روز معاملاتی مهرماه شاهد گشایش نماد اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم در بازار ابزارهای نوین مالی بود که در پی آن هر ورقه از این اوراق با قیمت پایانی ۸۳۷ هزار و ۳۵۰ ریال دادوستد شد.

ادامه کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  روابط عمومی فرابورس ایران،  اسناد خزانه مرحله دهم که در راستای تسویه بخشی از طلب طلبکاران غیردولتی به آنها واگذار شده، به ارزش 15 هزار میلیارد ریال بوده و سر رسید آن مهرماه سال آینده است. امروز در جریان بازگشایی نماد این اوراق 200 هزار ورقه به ارزش 167 میلیارد و 470 میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت.

    در همین حال در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایران حدود 475 هزار ورقه به ارزش 426 میلیارد ریال معامله شد که پس از "اخزا10" به‌ترتیب نماد اسناد خزانه اسلامی مراحل 5، 7، 6، 8 و 4 بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار تجربه کردند.

    روز جاری در مجموع ارزش معاملات اسناد خزانه موجود در بازار فرابورس به بیش از 380 میلیارد ریال رسید که سهم 27 درصدی از ارزش کل معاملات فرابورس ایران را به خود اختصاص می‌داد.

    در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نیز 214 میلیون سهم به ارزش 791 میلیارد ریال نقل و انتقال یافت. بیشترین ارزش معامله در اختیار نماد شرکت پالایش نفت لاوان و بالاترین حجم معاملات در اختیار نماد شرکت ریل پرداز سیر قرار گرفت. در نماد "شاوان" 11 میلیون سهم به ارزش 151 میلیارد ریال و در نماد "حریل" 22 میلیون سهم به ارزش 33 میلیارد ریال خرید و فرش شد.

    در بازار سهم فرابورس همچنین نماد شرکت‌های پتروشیمی مارون و آهن و فولاد ارفع بالاترین تاثیر منفی را بر آیفکس گذاشتند و در مقابل نماد شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پالایش نفت لاوان بالاترین تاثیر مثبت را بر این شاخص داشتند، تا در نهایت در پایان بازار نماگر این بازار با افت نزدیک به 3 واحدی در ارتفاع 824 واحدی بایستد.

    در بازار ابزارهای نوین مالی نیز کماکان شاهد افت قیمتی اوراق تسهیلات مسکن بودیم، به طوری که تسه‌ها در قیمت‌های پایانی 817 تا 850 هزار ریال دادوستد شدند.

    در نهایت امروز 318 میلیون سهم به ارزش یکهزار و 418 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس مورد مبادله قرار گرفت که این حجم معامله در 27 هزار و 481 دفعه دادوستد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو