مدیران خودروعصر اعتبار

چرا خانه‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان طرفدار دارد؟

عصر ساختمان:آمارهای مختلف درباره متقاضیان خرید خانه‌های کمتر از ۷۰ متر نشان می‌دهد که خانه‌های بالای ۱۰۰ میلیون تا ۱۳۰ میلیون تومان سهم ۶/۱۰ درصدی در معاملات مسکن تهران داشته‌اند.

چرا خانه‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان طرفدار دارد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از اعتماد، اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی از جزییات معاملات مسکن در کشور نشان می‌دهد که واحدهای دارای ارزش 160 تا 190 و 130 تا 160 میلیون تومان نیز به ترتیب با اختصاص سهم 9/9 و 5/9درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

    در آذرماه سال ١٣٩٤ حدود 6/47درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از 220 میلیون تومان اختصاص داشته است. این آمار همچنان نشان می‌دهد که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 6/12هزار واحد مسکونی رسید.

    بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در آذرماه سال ١٣٩٤ حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا ٥ سال ساخت با سهم 5/54 درصد بیشترین حجم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند.
    براساس این گزارش، تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک متر مربع در آذرماه سال ١٣٩٤ نشان می‌دهد که در شهر تهران واحدهای آپارتمانی با محدوده قیمت هر متر مربع 25 تا 30 میلیون ریال با سهم 6/14درصد، بیشترین سهم از تعداد معاملات را به خود اختصاص داده و واحدهایی با محدوده قیمتی هر متر مربع 20 تا 25 و 30 تا 35 میلیون ریال به ترتیب با سهم 7/13 و 2/13درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
    همچنین تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در آذرماه سال ١٣٩٤ نشان می‌دهد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای 60 تا 70 متر مربع معادل 8/15درصد اختصاص داشته است؛ واحدهای دارای زیربنای 50 تا 60 و 70 تا 80 متر مربع به ترتیب با سهم 1/15 و 3/14 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند؛ در مجموع در این ماه، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از 80 متر مربع، 57 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی