مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور وزیر راه و شهرسازی:

تسهیلات خرید مسکن باید منطبق با درآمد آینده جوانان باشد

عصر ساختمان:مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی، بر ضرورت پرداخت تسهیلات بلندمدت مسکن توسط نظام بانکی تاکید کرد و گفت: با توجه به کاهش درآمد سرانه خانوار، این تسهیلات باید با منطبق درآمدهای آینده جوانان باشد.

تسهیلات خرید مسکن باید منطبق با درآمد آینده جوانان باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه وشهرسازی، حسین عبده تبریزی افزود: از سال 1386 تاکنون به طور متناوب سرانه درآمد خانوارها روند کاهشی داشته ضمن اینکه ضریب تکفل در ایران بسیار بالاست؛ به عبارت دیگر هر یک نفر شاغل از 3.7 نفر حمایت می کند در حالی که متوسط این رقم در دنیا حدود 2.6 نفر است.
    وی اظهارداشت: در ایران اگر یک فرد شاغل بیکار شود 3.7 نفر بدون منابع مالی زندگی می کنند؛ این شاخص ها نشان می دهد تعداد کسانی که در یک خانوار برای حمایت سایر اعضای خانواده کار می کنند، بسیار محدود است و این امر منجر شده تا درآمد خانوار در کشور لطمه ببیند.
    مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بودجه خانوار از سال 1386 به طور مداوم روند نزولی داشته و درآمد سرانه نیز کاهش یافته است، افزود: دولت یازدهم پدیده کاهش تقاضا در اقتصاد کشور را شناسایی و راهکارهای کوتاه مدت برای افزایش تقاضا را پیش بینی کرده تا با پرداخت اعتبارات مصرفی، تقاضا را در بازار تقویت کند.
    عبده تبریزی، به راهکارهای تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن نیز اشاره کرد و گفت: مسکن از مهمترین کالاهای بادوام است که می توان به صورت اقساط در اختیار مردم قرار گیرد تا در طول زمان، مصرف و مبلغ آن پرداخت شود زیرا مسکن از محل پس انداز گذشته و آینده مردم باید خریداری شود.
    وی تاکید کرد: یک جوان 25ساله به طور قطع پس انداز کافی از گذشته ندارد پس باید از درآمدهای آینده وی مسکن خریداری شود؛ بنابراین در این زمینه باید طرح های اعتباری بیشتری را اجرایی کنیم.
    مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی، شاخص دسترسی به مسکن را بدلیل کاهش توان خرید، نزولی بیان کرد و افزود: برای تقویت قدرت خرید مسکن، شکل دادن به بازار رهن و تقویت خرید اقساطی مسکن بسیار مهم است.
    عبده تبریزی گفت: تمام تلاش وزیر راه و شهرسازی همواره این بوده که مردم با دریافت تسهیلات بیشتر، قدرت خرید خود را افزایش دهند و در همین زمینه صندوق پس انداز مسکن یکم (تسهیلات 80، 60 و 40 میلیون تومان) راه اندازی شد تا به افزایش قدرت خرید طبقات متوسط جامعه کمک کند.
    وی با تاکید بر اینکه باید به مرحله ای برسیم که تسهیلات صندوق پس انداز یکم توسط همه بانک ها قابل پرداخت باشد، گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور از پرداخت تسهیلات بلندمدت مسکن ناتوان است، زیرا با تورم دو رقمی، امکان پرداخت تسهیلات بلندمدت وجود ندارد.
    وی ادامه داد: امیدواریم در آینده با تداوم کاهش نرخ تورم در کشور بتوانیم بازار رهن یعنی بازار وام های بلندمدت خرید مسکن قدرتمندی داشته باشیم.
    به گزارش ایرنا، با افتتاح حساب پس انداز صندوق خانه یکم مقرر شده است متقاضیان واجد شرایط بتوانند در تهران از تسهیلات 80 میلیون تومانی مسکن استفاده کنند؛ مبلغ این تسهیلات در شهرهای بالای 200 هزار نفر 60 میلیون تومان و سایر شهرها 40 میلیون تومان تعیین شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو