مدیران خودروعصر اعتبار

احداث ۲۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی در گیلان

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از احداث ۲۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی در استان خبر داد و گفت: براساس کارشناسی‌های انجام گرفته منطقه جفرافیایی منجیل تا لوشان فاقد ریزگردها بوده هم‌چنین به جهت بادخیز بودن منطقه، برای احداث نیروگاه انرژی خورشیدی در نظر گرفته شده است.

احداث ۲۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی در گیلان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهندس «عظیم بلبل‌آبادی»، مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در نشست با اساتید دانشگاه گیلان و «پیتر شرم»، سهامدار و رئیس هیئت مدیره شرکت سان فارمینگ که در سالن کنفرانس این نهاد برگزار شد، با اشاره به احداث 20 مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی در استان گیلان، اظهار کرد: شرکت سان فارمینگ در کشورهای مختلف دنیا پروژه‌های متعددی را انجام داده‌،عملیات اجرایی حدود 500 مگاوات انرژی خورشیدی در کشور آلمان توسط این شرکت انجام شده است که از این مقدار 200 مگاوات مستقیماً توسط این شرکت صورت گرفته و 300 مگاوات دیگر با مشارکت این شرکت و سایر شرکت‌ها اجرا شده است.

    وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان حاکمیتی و دولتی، شرکت یاد شده مورد تائید بوده و شبیه شرکت‌های دانش بنیان ایرانی است که از شرایط ویژه‌ای برخوردار است و در زمینه سرمایه‌گذاری از پتانسیل بالایی برخوردار می‌باشد.

    مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در مورد منطقه مدنظر جهت ساخت 20 مگاوات نیروگاه خورشیدی، گفت: در ابتدای امر از سوی مسئولان کشوری اعتقادی به ساخت نیروگاه خورشیدی در منطقه گیلان وجود نداشت، چون مقدار تابش در این استان را مناسب نمی‌دیدند اما با رایزنی‌هایی که انجام شد و دلایل علمی و منطقی که کارشناسان هواشناسی استان گیلان جهت منطقه منجیل تا لوشان ارائه کردند این رویکرد مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گرفت و براین اساس منطقه جفرافیایی منجیل تا لوشان فاقد ریزگردها بوده و بادخیز بودن منطقه موجب می‌شود گرد و خاک بر روی پانل‌های خورشیدی ننشیند هم‌چنین سلول‌های خورشیدی خنک شده که این امر بازده سلول‌های خورشیدی را افزایش می‌دهد موجبات ساخت 20 مگاوات نیروگاه خورشیدی در منطقه جفرافیایی منجیل تا لوشان را امکان‌پذیر می‌کند.

    در ادامه «پیتر شرم»، سهامدار و رئیس هیئت مدیره شرکت سان فارمینگ بااشاره به ویژگی‌های این شرکت، گفت: فعالیت اصلی این شرکت تولید برق از انرژی خورشیدی و در کنار آن انجام فعالیت‌های کشاورزی در زیر مجموعه پانل‌های خورشیدی تحت‌عنوان   Food & Energy است و هدف اصلی آن در ایران سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های خورشیدی و غذا با سرمایه‌ای در حدود حداقل 40 میلیون یورو می‌باشد.

    وی افزود: شرکت سان فارمینگ ارتباط نزدیکی با دولت آلمان دارد و به‌واسطه این ارتباط، امکان دریافت اعتبار از بانک‌های کشور آلمان وجود دارد. هدف اصلی این شرکت انتقال تکنولوژی بوده و در کنار آن مباحث آموزش، تحقیق و توسعه هم از اولویت‌های مهم این شرکت می‌باشد. هم‌چنین علاقه‌مندیم که از نظرها و مشاوره بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی که با ما درگیر پروژه‌ها هستند نیز بهره‌مند شویم.

    رئیس هیئت مدیره شرکت سان فارمینگ در خصوص همکاری با دانشگاه گیلان تصریح کرد: ما امیدواریم که بتوانیم با دانشگاه گیلان نیز همکاری داشته باشیم و چنانچه همکاری متقابل صورت بگیرد خواهیم توانست تسهیلات و خدماتی مانند آموزش، تجهیزات و اساتید باتجربه را در اختیار دانشگاه گیلان قرار بدهیم چون هدف این است که هر دو طرف بتوانند مزایایی را از ارتباط متقابل داشته باشند.

    در ادامه عابد، کارشناس هواشناسی استان گیلان در خصوص منطقه مورد نظر شرکت برق منطقه‌ای گیلان جهت احداث نیروگاه خورشیدی، خاطرنشان کرد: در منطقه منجیل و لوشان شرایط پایداری را شاهد هستیم. ابرناکی این منطقه حتی در فصل زمستان هم بسیار کم است و از نظر رطوبت، باد، دما و عدم وجود گرد و خاک، جوی بالنسبه آرام را داریم. ریزگردها در این منطقه بسیار کم بوده و ساعات آفتابی تقریبا بالا است. در مقایسه با مناطق دیگر کشور، منطقه مورد نظر شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای ساخت نیروگاه خورشیدی یک منطقه ویژه محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار