مدیران خودروعصر اعتبار

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی یزد:

سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند

عصر ساختمان- معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از معافیت مالیاتی بین پنج تا ۱۳ سال برخوردار می‌شوند.

سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدرضا نصیری با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری اظهار داشت: گردشگری و صنایع‌دستی از محورهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در استان است.

    وی با بیان اینکه این همایش نیز با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار شد ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی با تشویق برای انجام سفرهای داخلی و جذب گردشگر خارجی در حوزه گردشگری کشور است.

    معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، توسعه گردشگری را از مهمترین اقدام‌های عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: با توجه به کمبود اماکن اقامتی در استان، برابر پیش‌بینی‌های انجام شده در بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، احداث و ساخت هتل پنج‌ستاره به دبیرخانه همایش پیشنهاد شد.

    وی با اشاره به دستاوردهای برگزاری این همایش با توجه به اهداف مدنظر عنوان کرد: از جمله دستاوردهای مهم این همایش فراهم آوردن شرایط مناسب و تسهیلات لازم در راستای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری بود.

    نصیری با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات برای رونق گردشگر و توسعه زیرساخت‌ها در این زمینه بیان داشت: در نظر گرفتن معافیت مالیاتی بین پنج تا 13 سال برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری همچنین تسهیلات روادید و ارائه زمین‌مناسب از سوی سازمان ملی مسکن از مهمترین تسهیلات تشویقی در زمینه گردشگری است.

    وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود استان‌ها در ایجاد هتل پنج‌ستاره بررسی شده بود، موضوع پروژه هتل خورشید یزد نیز در این همایش بین‌المللی عنوان شد.

    معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد به تشریح وضعیت اقامتی گردشگران و کمبود تخت در استان پرداخت و اظهار داشت: استان یزد به بیش‌از سه هزار تخت برای اقامت گردشگران نیاز دارد که به واسطه کمبود فضای اقامتی، اقامت شبانه گردشگران نیز کم شده است.

    وی با اشاره به نیاز استان برای احداث هتل‌های چهار و پنج‌ستاره در زمینه گردشگری اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود تمهیدات خاصی از جمله تسهیل در واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی و منابع طبیعی برای تحقق این اهداف در نظر گرفته شود.

    نصیری همچنین خواستار بخشودگی عوارض ساخت هتل در بخش اقامت و همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها در این زمینه شد و عنوان کرد: لازم است برای شروع نهضت هتل‌سازی همگام با کشور در زمینه توسعه گردشگری، دستگاه‌های استان با عزم جدی و تعامل بیشتر در این زمینه همراه شده تا شاهد رونق بیش‌از پیش این بخش در استان باشیم.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو