مدیران خودروعصر اعتبار

در قالب طرح مسکن شهری:

۸ هزار واحد مسکونی جدید تا پایان امسال در کشور احداث می‌شود

پیش‌بینی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن اجتماعی در برنامه ششم توسعه

عصر ساختمان- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور از احداث ۸ هزار واحد مسکونی جدید در قالب طرح مسکن شهری تا پایان امسال در استان‌های سراسر کشور خبر داد.

۸ هزار واحد مسکونی جدید تا پایان امسال در کشور احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، جواد حق‌شناس در حاشیه سفر یک روزه به استان مرکزی اظهار داشت: در طرح مسکن شهری، بنیاد مسکن احداث 15 هزار و 470 واحد مسکونی از سال قبل و 8 هزار واحد جدید را در دستور کار دارد.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از این تعداد 7 هزار واحد تا پایان سال تکمیل و به متقاضیان واگذار شود، گفت: از مجموع این واحدها 700 واحد در استان مرکزی در دست ساخت است که 500 واحد آن امسال به اتمام خواهد رسید.

    حق‌شناس بیان کرد: در طرح مقام‌سازی مسکن روستایی نیز عملیات مقاوم‌سازی 200 هزار واحد مسکونی در دست اقدام است که به متقاضیان تسهیلات 18 تا 20 میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

    وی با اشاره به برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه ساخت مسکن محرومین در قالب مسکن اجتماعی پیشنهاد شده که در صورت تأمین اعتبارات 200 هزار واحد ساخته خواهد شد.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون وجود دارد این است که بحث تأمین منابع مالی از محل سپرده‌گذاری برای بخشی از اقشار پاسخگو نیست، متأسفانه بعد از تسهیلات طرح مسکن مهر تسهیلات مسکن مشخصی را برای افراد محروم برنامه‌ریزی نکردیم و چنین تسهیلاتی برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف در دست نیست.

    حق‌شناس تأمین زمین مورد نیاز در شهرها را از دیگر مشکلات بنیاد مسکن برشمرد و ادامه داد: نبود زمین در شهرها موجب شده بنیاد مسکن برای تأمین زمین مورد نیاز اقدام به خرید از دیگر دستگاه‌ها کند که این موضوع موجب افزایش قیمت تمام شده واحد مسکونی می‌شود.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور همچنین نبود روند مشخص پیرامون نحوه محاسبات هزینه صدور مجوز را از دیگر چالش‌های این بخش عنوان کرد.

    وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های مسکن مهر گفت: از مجموع 347 هزار واحد طرح مسکن مهر که در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن احداث شده، تاکنون 308 هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.

    حق‌شناس اظهار کرد: حدود 7 تا 8 هزار واحد باقی می‌ماند که بخشی از آنها در ید شرکت‌های تعاونی است که بنیاد مسکن اجازه ورود به تعاونی‌ها را ندارد، بخشی دیگر به علت عدم توانایی متقاضیان در تأمین آورده بلاتکلیف مانده و تعدادی نیز به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها و وجود پاره‌ای مشکلات فاقد متقاضی است که قطعاً را با رفع مشکلات با استقبال متقاضی مواجه خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو