مدیران خودروعصر اعتبار

تغییر گرایش ذائقه سازندگان خراسان‌شمالی به سوی انبوه‌سازی

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌شمالی از تغییر گرایش ذائقه مردم این استان به سوی انبوه سازی خبر داد.

تغییر گرایش ذائقه سازندگان خراسان‌شمالی به سوی انبوه‌سازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی اکبر رمضانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد نقشه‌های تهیه شده777 فقره بوده است، گفت: این تعداد پروانه به لحاظ مساحتی 234 هزار و 370 متر مربع است، این درحالیست که تعداد پروانه‌های صادر شده در شش ماه نخست سال گذشته 478 فقره با مساحت 126 هزار 559 متر مربع بوده است.

به گفته رمضانی، پروانه‌های صادر شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد 62.5 درصد و از لحاظ مساحت 85 درصد رشد داشته است و این امر نشان از گرایش مردم به سوی انبوه سازی دارد. این تغییر گرایش نشان از آن دارد که در حال حاضر مردم تمایل دارند تا از کل تراکم و سطح اشغال استفاده کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: 32 درصد از نقشه‌هایی که در سال جاری تهیه شده متعلق به گروه الف( یک تا دو سقف)، 57 درصد متعلق به گروه ب (سه تا پنج سقف) و 10 درصد نیز متعلق به گروه ج( پنج تا هفت سقف) است. این درحالیست که در شش ماه نخست سال گذشته 44 درصد از نقشه‌ها برای گروه الف، 49 درصد برای گروه ب و هفت درصد نیز برای گروه ج تهیه شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌شمالی در ادامه با بیان اینکه ساخت ساختمان با سازه‌های فلزی در استان کاهش یافته است، گفت: علاوه بر آن ساختمان‌های ساخته شده در سال جاری 81 درصد با سازه بتنی، 14 درصد با سازه فلزی و پنج درصد نیز با سایر سازه‌ها ساخته شده است.

وی همچنین از برگزاری دومین همایش زلزله در این استان در بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: برگزاری این همایش با سالگرد بروز زلزله شدید در بجنورد در 20 سال گذشته مقارن خواهد بود. در 17 بهمن سال 75 و در ساعت 14:07 زلزله 6.7 ریشتری در شهرستان بجنورد اتفاق افتاد و در این زلزله 84 نفر کشته شدند و به 170 روستا آسیب زده شد و سه روستای ناوه، قزلقان و یکه شاخ نیز 100 درصد تخریب شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: امیدوار هستیم تا با برگزاری این همایش مسئولان امر، این مسئله را در خراسان‌شمالی که برروی کمربند زلزله قرار دارد و سالانه تعداد زیادی زلزله این استان را تکان می‌دهد جدی تر بگیرند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار