مدیران خودروعصر اعتبار

برنامه‌های دولت برای بازار مسکن چیست؟

عصر ساختمان- در حالی که بازار مسکن همچنان در رکود به سر می‌برد، عباس آخوندی بیان کرد که مخالف شوک دادن به بازار مسکن است و نسخه‌ای دیگر توصیه می‌کند.

برنامه‌های دولت برای بازار مسکن چیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار ایران، میزان معاملات مسکن در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

    در همین حال بسیاری از فعالان بازار و همچنین کارشناسان بازار مسکن، شرایط این بازار را پررونق نمی‌دانند و منتظر برنامه‌های جدید دولت برای بازار مسکن هستند.

    اما دولت برای این بازار چه برنامه‌ای دارد؟

    در این رابطه وزیر راه و شهرسازی گفته است: با ایجاد شوک در بازار مخالف هستم و اقدامات شوک گونه فقط به نفع سوداگران و به ضرر مردم خواهد بود، بنابراین اقدامات بلند مدت را پیگیری می‌کنیم تا خانوارها بتوانند بر این اساس زندگی خود را تامین کنند.

    تاثیر وام مسکن بر بازار مسکن
    به گزارش اقتصادنیوز، همان‌گونه که چندی پیش برخی از مشاوران و کارشناسان مسکن در رابطه با تاثیر وام مسکن بر بازار صحبت‌هایی کرده بودند، وزیر راه و شهرسازی نیز در رابطه با وام 60میلیونی مسکن در گفت‌وگویی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این وام را به بانک مسکن ابلاغ کرده است و ضوابط این وام مانند همان شرایط 300 هزار وام قبلی که یارانه آن تامین نشده بود با تامین این مهم، وام اجرایی شده است.

    آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش‌ داده‌اند، آخوندی روز گذشته در مورد وام اوراق هم گفت: این وام سرجای خودش است و قرار بود به 35 میلیون تومان افزایش پیدا کند که در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا دولت توجهی به بخش مسکن ندارد؟ گفت: بخش مسکن نیاز به اقدامات مستحکمی دارد، اقداماتی که خانوار بتواند زندگی‌اش را بر آن اساس تنظیم کند تا به الان هرچه که گفته و بیان شده به سرانجام خواهد رسید، به همین خاطر به دنبال این بودیم که به سراغ حساب پس انداز بریم و این سیاست‌ها را پیگیری کنیم تا همین امروز نیز صندوق پس انداز مسکن بیش از 421 میلیارد تومان پس انداز دارد و کسانی که پس انداز کرده‌اند حتما ظرف ماه‌های آینده تسهیلات تضمینی دریافت می‌کنند. بیشترین استقبال نیز در شهرهای متوسط صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو