مدیران خودروعصر اعتبار

یک مسئول:

۱٨ طرح بزرگ در لرستان در حال اجراست‌ ‌

عصر ساختمان- ‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱٨ طرح بزرگ در استان درحال اجراست.

۱٨ طرح بزرگ در لرستان در حال اجراست‌ ‌
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا‌، محمدرضا صفی‎خانی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان با بیان اینکه صنعت لرستان جهش جدی و نمود خوبی در بحث‌های صنعتی داشته است، اظهار کرد: این مهم حاصل تلاش استاندار لرستان، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان است که راه‌ها را هموار کرده و شرایط را برای ترغیب سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری هموار کرده است.

    وی ادامه داد: هم‌اکنون 1٨ طرح بزرگ در لرستان درحال اجراست. همچنین 22 واحد صنعتی آمادگی توسعه و افزایش سرمایه را دارند و در سال‌های آینده به اقتصاد استان کمک کنند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی سه مبحث رونق تولید، افزایش صادرات و رفع موانع تولید و طرح‌ها در ستاد تسهیل مدنظر است.

    صفی‌خانی گفت: در بحث عملکرد رونق تولید حائز رتبه اول پرداخت در کشور و در سامانه بهین‌یاب و پرداخت‌های مستقیم از 1100 میلیارد تومان دارای رتبه نهم کشور هستیم.

    وی اظهار کرد: در بحث صادرات غیرنفتی 5.49 درصد رشد داشته‌ایم و در عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان رتبه نخست را در مردادماه امسال کسب کردیم.

    این مسئول با بیان اینکه در لرستان ظرفیت‌های خوبی برای تبدیل شدن به قطب صنعتی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: وجود کارخانه آهک هیدراته و کارخانجات تولید دارو نظیر بایر افلاک می‌تواند لرستان را به قطب صنعتی به ویژه قطب دارویی کشور تبدیل کند.

    صفی‌خانی بیان کرد: برای طرح توسعه کارخانه داروسازی بایر افلاک 36 میلیارد تومان مصوب شده است.

    وی اضافه کرد: احداث دو شهرک تخصصی دارو در استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار ماست که یکی از این شهرک‌ها در دست اقدام است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان یادآور شد: در بحث فولاد نیز زیرساخت‌هایی وجود دارد که هم اکنون فولاد ازنا پس از 12 سال احیاء و 95 درصد تجهیزات آن وارد کشور و مشکلات مالی آن حل شده است.

    صفی‌خانی گفت: برای سیمان سفید ازنا، 2.17 میلیارد دلار عقد قرارداد کردند و ریالی آن نیز توسط خود سرمایه‌گذاران تامین خواهد شد.

    وی با بیان اینکه 1٨ طرح بزرگ و 22 واحد صنعتی قابلیت این را دارند که لرستان را به چهره صنعتی معرفی کنند، افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم استان پتروشیمی لرستان بوده که طرح توسعه آن در حال پیگیری است. 200 میلیارد تومان برای آن مصوب شده و در کنار آن نیز شرکتی پایین دستی ایجاد خواهد شد و این ظرفیت قابلیت 300 واحد پایین دستی را دارد.

    این مقام مسئول گفت: با وجود نیروهای متخصص پشت نوبتی بهترین نیروهای متخصص را در حوزه‌های مختلف صنعتی مشارکت و بکارگیری خواهند شد و این مهم می‌تواند چهره صنعتی استان را در داخل و خارج استان متحول کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو