مدیران خودروعصر اعتبار

سرمایه گذاری ۱۶۵ میلیون دلاری آمریکا روی شهرهای هوشمند

عصر ساختمان- وزارت حمل ونقل آمریکا اخیرا اعلام کرد که این کشور قصد دارد ۱۶۵میلیون دلار روی راه حل های شهر هوشمند سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری ۱۶۵ میلیون دلاری آمریکا روی شهرهای هوشمند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فرصت امروز، 65میلیون دلار از این سرمایه بودجه عمومی و 100میلیون دلار دیگر بودجه تطبیقی برای فراهم سازی فناوری های پیشرفته در بخش حمل ونقل است. این بخشی از طرح «ابتکار شهرهای هوشمند» کاخ سفید است.

    هدف از اختصاص این بودجه به راه حل شهرهای هوشمند، کم کردن ترافیک های سنگین و افزایش امنیت سواره ها و پیاده هاست. برای مثال، شهر پیتسبورگ در غرب ایالت پنسیلوانیا سهم 11میلیون دلاری از این بودجه دارد و قرار است با این بودجه چراغ راهنمایی های هوشمند در سراسر شهر نصب کند. اما شهری مثل دنور 6میلیون دلار از این بودجه را می گیرد تا وسایل نقلیه این شهر به دستگاه هایی مجهز شوند که قابلیت تشخیص ترافیک را در نقاط مختلف شهر دارند. این کار کمک می کند تا در ساعت های شلوغی ترافیک شهر کمتر شود.

    علاوه بر این، حدود 8میلیون دلار برای دولت های محلی درنظرگرفته شده است. دولت های محلی با این پول باید با استفاده از راهکارهایی چون اتوبوس های تقاضامحور پویا یا کرایه دادن خودرو و دوچرخه رفت وآمد را تسهیل کنند.

    راه حل شهرهای هوشمند به مقامات شهری اجازه می دهد داده های مربوط به خدمات زیرساختی و عمومی را جمع آوری و تحلیل کنند. این داده ها در نهایت می توانند بهره وری خدمات شهری را افزایش داده و زندگی شهروندان را تسهیل کنند.

    وزارت حمل ونقل آمریکا اکنون با شرکت های بزرگ و مهمی چون آلفابت درحال همکاری است تا بتواند هرچه زودتر طرح های خود را اجرایی کند. با اجرایی شدن طرح ها عمده شهرهای آمریکا به زودی راه حل های شهر هوشمند را در خود خواهند داشت. این کار تاحد زیادی به افزایش کیفیت زندگی در شهرهای گوناگون کمک کرده و می تواند خیلی زود به تغییرات در الگوهای جمعیتی بینجامد.

    شهرهای هوشمند شهرهایی هستند که از امکاناتی چون حسگر، چراغ راهنمایی هوشمند و معیارهای هوشمند برای جمع آوری و تحلیل داده ها بهره می برند. این داده ها به مقامات شهری کمک خواهد کرد که به دیدگاه های تازه درباره زیرساخت ها، جمعیت و خدمات عمومی برسند. شهرهای کمی در سراسر جهان هستند که واقعا «هوشمند» باشند. بیشتر این شهرها هنوز در مراحل ابتدایی اجرای برخی راه حل های شهر هوشمند یعنی پردازش داده ها و تحلیل ابزارها به سرمی برند. نتیجه این پردازش و تحلیل مخزن عظیمی از داده های میلیون ها دستگاه است که از شرایط واقعی یک شهر به دست آمده و در فعالیت های شهری به کارمی آید.

    از طرفی، پروژه های شهر هوشمند در سراسر دنیا براساس نیازهای اجتماعی-اقتصادی منطقه ای شکل می گیرند. این نیازها باعث می شود از ابزارهای مشابه موردنیاز برای شهر هوشمند در نقاط مختلف دنیا استفاده های متفاوتی شود. برای مثال در اروپا پایداری زیست محیطی هدف است و همین باعث شده تا از ابزارهای شهر هوشمند برای کاهش انتشار سوخت های فسیلی استفاده شود، اما در آمریکا هدف بیشتر کاهش ترافیک و البته مقابله با پدیده های آب وهوایی چون توفان های مختلف است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار