مدیران خودروعصر اعتبار

دورافتاده‌ترین روستای جهان خودکفا می‌شود

عصر ساختمان- جزیره تریستان داکونا واقع در جنوب اقیانوس اطلس به نام خود به عنوان دورافتاده‌ترین تمدن بشری افتخار می‌کند، اما این دورافتادگی چالش‌های زیادی را برسر راه آنها قرار داده‌است.

دورافتاده‌ترین روستای جهان خودکفا می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از همشهری آنلاین، براساس گزارش ساینس الرت، اکنون این منطقه که جمعیتی برابر 226 نفر دارد و تنها چهار نام خانوادگی در میان آنها ثبت شده‌است، برای اینکه بتواند از نظر تامین انرژی خودکفا‌تر شود، درحال طراحی دوباره زیرساختارها و سازه‌های خود است.

    ساختمان‌های مدرن، نیروگاه‌های بادی و مراکز زباله‌سوزی تبدیل زباله به انرژی همگی از طرح‌خای دردست اجرا در این منطقه به شمار می‌روندو تاکید اصلی بر ایجاد فناوری‌هایی است که بومیان منطقه به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

    طرح جدید بازسازی این جزیره ایده شرکتی انگلیسی به نام بروک کارمایکل است که در یک رقابت طراحی موفق شد طراحی دوباره جزیره تریستان را به عهده بگیرد.

    این جزیره که بخشی از قلمرو فرامرزی بریتانیا به شمار می‌رود، شاید از کد پستی سلطنتی برخوردار باشد،‌اما فاصله بسیار دور آن از دیگر مناطق جهان باعث شده تا برنامه‌ریزی شهری در آن غیرعادی باشد. زمانی که نزدیک‌ترین خشکی به این جزیره در فاصله 1609 کیلومتر در از هر جهت ممکن، در دریا است، و کشتی‌های مسافرتی نیز تنها هشت بار در سال به این جزیره می‌روند، اتکا به ساکنان خارج از جزیره برای رفع مشکلات شهری گزینه قابل قبولی نخواهد‌بود.

    از این رو در نقشه جدید بر ایده‌های ساختمانی و پروژه‌های پایداری تمرکز شده‌است که محلی‌ها خود پس از گذراندن دوره‌های آموزشی از پس انجام آنها برآیند. به گفته شرکت بروک محلی‌های این جزیره از تکنیک‌های ساخت و ساز سنتی خود استفاده می‌کنند با این تفاوت که لایه‌ای از عایق‌بندی از جنس پشم گوسفندان جزیره به ساختمان‌ها افزوده خواهد‌شد.

    معماران قصد دارند تا حد امکان نیاز جزیره به واردات مصالح را کاهش داده و پسماند های ساختمان‌سازی را بازیافت کنند،‌از این رو در زمان ممکن از سنگ‌های بازالتی، شن‌های ساحل و خزه‌های دریایی جزیره به عنوان مصالح استفاده خواهد‌شد.

    پروژه‌های دیگری از قبیل نیروگاه هیدروالکترونیک و جالیزهای عمومی نیز در دست بررسی قرار دارند. با این همه پیش از افزودن جزئیات بیشتر معماران شرکت بروک کارمایکل باید از محل احداث این پروژه‌ها بازدید کنند. با این همه تصمیم نهایی بومیان جزیره این است که تا پنج سال آینده 30 تا 40 درصد از انرژی جزیره را از خود جزیره تامین کنند.

    اگرچه شاید این جزیره از دور به یک آرمان‌شهر شباهت داشته‌باشد، اما بهتر است بدانید خارجی‌ها حق خرید ملک یا خانه را در آن ندارند و فقط می‌توانند از جزیره دیدن کنند. همچنین بخشی از این جزیره روی آتشفشانی فعال واقع شده‌است،‌از این رو ساکنان آن در کنار طوفان‌های گرمسیری باید با خطرات ناشی از فوران آتشفشان نیز دست و پنجه نرم کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو