مدیران خودروعصر اعتبار

توسط محققان کشور؛

پلیمر اصلاح کننده قیر و آسفالت تولید شد

ارتقا کیفیت آسفالت

عصر ساختمان- محققان کشور موفق شدند تا برای ارتقاء کیفیت آسفالت و جلوگیری از بروز انواع عوارض قیر زدگی، شن زدگی و انواع ترک خوردگی های آسفالت و قیر، پلیمری را جایگزین پلیمرهای وارداتی کنند.

پلیمر اصلاح کننده قیر و آسفالت تولید شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، دیانا بختیاری، دانشیار دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران و مجری طرح تولید «پلیمر اصلاح کننده قیر و آسفالت» قیر طبیعی را ماده ای هیدرو کربنی دانست و افزود: قیر در طبیعت و در اثر تبدیل تدریجی نفت خام، تحت تأثیر عوامل جوی و تبخیر مواد فرار آن، پس از گذشت سالیان بسیار زیاد، به دست می آید و بدون نیاز به روش های تقطیر در صنعت به کار می رود.

    وی با بیان اینکه این نوع قیر دوام بهتری نسبت به قیر تقطیری دارد، گفت: قیر طبیعی در حلالهای «آلیفاتیک» و «آروماتیک» به صورت محلول بوده که در حالت کلوخه ای بسیار ترد و به رنگ مشکی براق و در حالت پودری به رنگ قهوه ای تیره است. برای قیر طبیعی از نام های «یواینتایت»، «آسفالت»، «آسفالتوم» و «گیلسونایت» نیز استفاده شده است.

    وی با بیان اینکه رویکرد اصلی این طرح برطرف کردن نقاط ضعف صنعت، انجام آزمایشات اولیه و ساخت سل فلوتاسیون آزمایشگاهی، جهت خاکستر زدائی از قیر طبیعی است، اظهار داشت: در این زمینه نتایج مطلوبی حاصل شده است و عمل خاکستر زدائی به میزان بیش از 2 درصد انجام شده است که پس از آن ساخت نیمه صنعتی با ظرفیت خاکستر زدائی 9 تن محصول در روز در دستور کار قرار گرفت.

    وی عدم توجیه اقتصادی و استفاده بیش از حد آب که با توجه به شرایط موجود طبیعت بسیار نامطلوب است را از مشکلات روش فلوتاسیون  نام برد و اظهارکرد: برای حل این معضلات این شرکت اقدام به ساخت سیستم برگشت آب به داخل سیستم و نیز در نهایت طراحی تصفیه پساب پرداخته است که این معضل به شکل قابل توجهی برطرف شد.

    دانشیار دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران ادامه داد: با توجه به میزان بالای خاکسترزدائی از محصول نیز عدم توجیه اقتصادی طرح برطرف و در نهایت محصولی با خاکستر کنترل شده و مطلوب ارائه می شود.

    وی با بیان اینکه این طرح در حال ثبت اختراع است، افزود: این محصول قابلیت ارتقاء کیفیت آسفالت و جلوگیری از بروز انواع عوارض قیر زدگی، شن زدگی و انواع ترک خوردگی ها را دارا است.

    به گفته بختیاری، عدم نیاز به نصب تأسیسات جانبی در کارخانه آسفالت، نگهداری به مدت طولانی و بدون مشکل، در نتیجه پائین آوردن هزینه های حمل و استفاده بسیار آسان از مزایای این محصول به شمار می روند.

    وی گفت: این محصول نسبت به پلیمر های وارداتی ارزان تر بوده و با تولید آن گام بزرگی در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته می شود.

    وی اظهارکرد: ساخت تأسیسات مورد نیاز این محصول نیز توسط متخصصان شرکت انجام شده است و بهره برداری از خط تولید آن تا پایان ماه جاری آغاز خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار