مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سندیکای آسانسور:

برای بازرسی رایگان آسانسورهای دانشگاه شریف اعلام آمادگی کرده بودیم

عصر ساختمان- رئیس هیئت مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی گفت: در حال حاضر درب‌های اتوماتیک و لولایی و تابلو فرمان به طور کامل در کشور تولید می‌شوند و کشور از واردات آن بی‌نیاز است.

برای بازرسی رایگان آسانسورهای دانشگاه شریف اعلام آمادگی کرده بودیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، رئیس هیئت مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی  با اشاره به  حادثه آسانسور در دانشگاه شریف گفت: گواهی سلامت و استاندارد هر آسانسور بیش از یک سال اعتبار ندارد و بعد از آن باید دوباره تمدید شود. این در حالی است که در 99 درصد مراکز دولتی این کار انجام نمی‌شود. در حادثه آسناسور در دانشگاه شریف نیز همین اتفاق صورت گرفت.

    محمدرضا زهروه‌وند ادامه داد: ما باید ببینیم که هزینه‌ای که برای تربیت این شش استاد که در این حادثه سلامت آنها به خاطر افتاد، چقدر است؟ ارزش جان هر انسان چقدر برای ما اهمیت دارد؟ قطعاً اهمیت آنها بیشتر از هزینه یک بازرسی ساده است.

    وی ادامه داد: ما بارها از راه‌های گوناگون اعلام کرده‌ایم که حاضریم برای مراکز دولتی، نظامی و بیمارستانی بازرسی رایگان انجام دهیم و هیچ هزینه‌ای را از آنها دریافت نکنیم اما مسئولان دانشگاه شریف حتی راضی به این بازرسی رایگان نشدند و در نتیجه این حادثه وحشتناک رخ داد. این در حالی است که ادارات دولتی در ماه‌های اخیر مدام از ما برای بازرسی دعوت کرده‌اند به طور مثال در هفته گذشته استانداری تهران توسط بازرسان این سندیکا به طور رایگان مورد بازرسی قرار گرفت و مشاوره‌های لازم به آنها داده شد.

    رئیس هیات مدیره سندیکای  آسانسور و پله برقی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی گفت: پس از برجام و با ورود هیات‌های تجاری خارجی ما مذاکرات خود را با آنها آغاز کرده‌ایم و اعلام کردیم که به دنبال سرمایه‌گذاری مستقیم هستیم و تمایلی برای واردات آسانسور به صورت کامل نداریم.  ضمن آن که ما ظرفیت‌های خوبی در این حوزه داریم به طوری که در ساختمان‌های احداث شده در ونزوئلا توانستیم از آسانسورهای ایرانی استفاده کنیم.

    وی ادامه داد: در پروژه مسکن مهر هیچ کدام از آسانسورها از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

    زهره وندی در خصوص وضعیت صادرات آسانسور گفت: در حال حاضر درب‌های اتوماتیک و لولایی و تابلو فرمان به طور کامل در کشور تولید می‌شوند و کشور از واردات آن بی‌نیاز است. فعالین این حوزه این تفکر را دارند که زمانی در تولید موفق هستند که نگاه صادراتی داشته باشد و با توجه به باز شدن فضای بین‌المللی و وجود بازارهای کشورهای CIS و عراق می‌توانیم از ظرفیت صادرات استفاده کنیم. این در حالی است که از 45 هزار آسانسوری که ما سال گذشته نصب کردیم تنها 800 عدد از آنها وارداتی بوده است که سرعت آنها بیش از یک متر بر ثانیه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی