مدیران خودروعصر اعتبار

«بافت فرسوده» بلای جان محله وحیدیه

عصر ساختمان- رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در راستای بررسی مشکلات محلات شهر تهران به بررسی مشکلات محله وحیدیه در محدوده شهرداری منطقه ۸ پرداخت.

«بافت فرسوده» بلای جان محله وحیدیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پیرهادی با بیان اینکه محله وحیدیه دارای جمعیتی بالغ بر 28000 نفر با وسعتی برابر 68 هکتار تنها یک بوستان به مساحت تقریبی 4500 متر مربع دارد، گفت: تراکم جمعیتی محله بالاست و از لحاظ سرانه فضای سبز، فضاهای تفریحی و گذران فراغت خانواده ها در محله دارای کمبود محسوسی است و می بایست با توجه به بافت متراکم ساختمانی و جمعیتی محله، تدابیری جهت تأمین کمبود سرانه های فضای سبز و سرانه های تفریحی و فرهنگی محله صورت پذیرد و برآورد هزینه ای مورد نیاز نیز در بودجه سال های آتی منطقه لحاظ شود.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران فقدان شبکه بندی مناسب در معابر محله و عرض کم در معابر را نیز از دیگر مشکلات این محله برشمرد و افزود: محله مذکور دارای بافت فرسوده شهری می باشد و در صورت بروز حوادثی همچون زلزله، آتش سوزی و ...، با توجه به وضعیت نامطلوب شبکه معابر، امدادرسانی مختل و راه های ارتباطی مسدود می شود که می تواند به بحران منجر شود.

    پیرهادی با بیان اینکه به منظور تشویق ساکنان بافت های فرسوده جهت تسریع در نوسازی، امتیازات و مزایای تشویقی مناسبی ارائه شده  و می بایست در محلات نسبت به آگاه سازی شهروندان، اقدام لازم صورت پذیرد.افزود: در محله مذکور نیز دفتری جهت ارائه مشاوره تخصصی به اهالی محله جهت نوسازی این بافت، توسط سازمان نوسازی شهر تهران مستقر شده است.

    وی دیگر مشکل محله را کمبود پارکینگ‌های عمومی در سطح محله عنوان کرده و بیان داشت : به علت بافت متراکم و قدمت محله، کمبود فضای توقف وسائط نقلیه و پارکینگ عمومی در سطح محله مشهود است که این مشکل نارضایتی ساکنین و اهالی را به همراه داشته است.

    پیرهادی محله وحیدیه را تنها محله فاقد زمین چمن مصنوعی در منطقه 8 عنوان نمود و باتوجه به کمبود فضاهای تفریحی  در سطح محله، خواستار پیگیری شهرداری منطقه به منظور تأمین این موضوع شد.

    وی با بیان اینکه  شورایاری و اهالی درخواست مکانیزه نمودن پل عابر پیاده واقع در خیابان دماوند، ابتدای خیابان وحیدیه را دارند؛ افزود: با توجه به عبور خط BRT و عرض زیاد خیابان دماوند، مسیرهای عبور عابرین از عرض خیابان به درستی مسدود گردیده و جهت تردد عابرین پل عابر پیاده در این نقاط تعبیه شده است لذا شورایاری و اهالی با توجه به حجم تردد عابرین و مشکلات تردد سالمندان و بانوان خواستار مکانیزه نمودن پل می باشند.

    پیرهادی ادامه داد: مکانیزه نمودن پل های عابر پیاده در کمیته ای در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری مطرح و طبق استاندارد تعریف شده، آمار تردد عابرین بررسی می گردد و در صورت حائز شرایط بودن پل، مکانیزه شدن در دستور کار قرار می گیرد.

    رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران محاسبه تعرفه های آب، برق و گاز مصرفی ساختمان سرای محله را نیز از مشکلات ساختمان سرای محله مذکور ذکر کرد و از شهرداری منطقه خواستار پیگیری جدی در خصوص رفع این مشکل شد.

    بر اساس گزارش دفتر این عضو شورای شهر، پیرهادی در ادامه نظارت ویژه بر پیمانکاران لکه گیری و آسفالت کوچه‌ها، رفع مشکل روشنایی خیابان شهید بخت آزاد(ارباب مهدی)، برخورد با مشاغل مزاحم و عاملین سد معابر محله و نظارت مستمر جهت جمع آوری به موقع پسماندها توسط پیمانکاران مربوطه را از دیگر خواسته های اهالی محله برشمرد و بیان کرد: کلیه مطالبات اهالی طی مکاتباتی از شورایاری و هیئت امنا اخذ شده و پس از برگزاری جلساتی با کارشناسان حوزه مدیریت شهری و کارشناسان کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت‌های مربوطه، دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی ربط بعمل آمده است و پیگیری موارد مطروحه در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو