مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی :

همه بانکهابایدوام۸۰میلیونی پرداخت کنند

عصر ساختمان : مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی بر ضرورت پرداخت تسهیلات بلندمدت مسکن توسط نظام بانکی تاکید کرد و گفت: باید طرح‌های اعتباری برای مسکن‌دار شدن جوانان اجرایی شود.

همه بانکهابایدوام۸۰میلیونی پرداخت کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از بانکداران 24، حسین عبده‌تبریزی در خصوص بسته خروج از رکود اقتصادی، گفت: این بسته اقتصادی، راهکار و طرح کوتاه‌مدت است. امتیازاتی که در حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان تا سه هزار میلیارد تومان برای رونق بازار خودرو داده شد، قطعا به اندازه حمایت از مسکن نبود و البته نباید فراموش کرد که در مسکن مهر، دولت قبل 50 هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی به این بخش اختصاص داد.  عبده تبریزی، کمبود تقاضا در اقتصاد را یکی از دو پایه‌ اصلی بحران و رکود جاری عنوان کرد و گفت: برای نخستین‌بار در اقتصاد کشور با کمبود تقاضا مواجه شدیم. به عبارتی، اگر تاکنون به مردم برای پس‌انداز توصیه می‌شد، امروز به دلیل کمبود تقاضا، دولت باید با اتخاذ سیاست‌هایی تقاضای بازار را تحریک کند. وی با اشاره به دلایل کاهش تقاضا در اقتصاد ایران، گفت: از سال 1386 تا امروز به‌طور‌متناوب سرانه‌ درآمد خانوار روند کاهشی داشته، ضمن اینکه ضریب تکفل در ایران بسیار بالا است. به عبارتی، هر یک نفر شاغل از ٧/٣نفر حمایت می‌کند در حالی که متوسط این رقم در دنیا حدود ٦/٢نفر است؛ یعنی در ایران اگر یک فرد شاغل بیکار شود ٧/٣نفر بدون منابع برای زندگی می‌مانند. این شاخص‌ها نشان می‌دهد تعداد کسانی‌که در یک خانوار برای حمایت سایر اعضای خانواده کار می‌کنند، بسیار محدود است و این امر منجر شده تا درآمد خانوار صدمه ببیند.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بودجه خانوار از سال 1386 به‌طور‌مداوم روند نزولی داشته و درآمد سرانه نیز کاهش یافته است، افزود: اما دولت یازدهم پدیده کاهش تقاضا را شناسایی و راهکارهای کوتاه‌مدت برای افزایش تقاضا در اقتصاد کشور را پیش‌بینی کرد تا با پرداخت اعتبارات مصرفی سمت تقاضا را در بازار تقویت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو