مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار ساوجبلاغ:

ثبت نام سرشماری اینترنتی در ساوجبلاغ از مرز ۲۱ هزار نفر گذشت

عصر ساختمان- فرماندار شهرستان ساوجبلاغ از ثبت نام ۲۱ هزار و ۹۸۴ خانوار ساوجبلاغی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال جاری خبر داد.

ثبت نام سرشماری اینترنتی در ساوجبلاغ از مرز ۲۱ هزار نفر گذشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، ابوالقاسم پالیزگیر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان چهارباغ با اشاره به اینکه سرشماری کاملترین و موثرترین شیوه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: هدف کلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات پایه ای درباره تعداد، ساختار و ویژگی های عمده افراد جامعه و واحدهای مسکونی کل کشور برای برنامه ریزان، سیاستگذاران و دولتمردان است.

    پالیزگیر تهیه چارچوب آماری مناسب در زمینه خانوار و مسکن برای اجرای طرح‌های آماری را یکی دیگر از اهداف اصلی سرشماری دانست و گفت: نتایج حاصل از سرشماری می تواند تصویری از وضع موجود جمعیت و نیازمندی های آنها و همچنین وضع موجود واحدهای مسکونی کشور برای برنامه ریزان، تصمیم‌گیران و سیاستگذاران ترسیم کنند.

    فرماندار ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه نتایج سرشماری می تواند برنامه ریزان و سیاستگذاران کشور را در تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور یاری کند، گفت: شناخت جمعیت شهری و روستایی و تدوین برنامه های توسعه شهری و عمران روستایی، شناخت جمعیت در حال تحصیل و نیازمند تحصیل و برنامه ریزی برای تامین مدارس، دانشگاه ها و واحدهای آموزشی و همچنین شناخت جمعیت فعال و اندازه گیری میزان بیکاری و فعالیت برای همه نواحی و برنامه ریزی برای تنظیم بازار کار از جمله کاربردهای سرشماری نفوس و مسکن خواهد بود.

    وی به دیگر کارکردهای سرشماری اشاره کرد و گفت: تعیین اندازه جمعیت جوان و سالمند، شناخت تفاوت های اجتماعی زنان و مردان و برنامه ریزی برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان، شناخت وضعیت موجود مسکن و شناخت ویژگی‌های آن از نظر کیفیت، ایمنی و رفاه، برنامه ریزی برای توزیع عادلانه منابع خدمات و کالاهای مصرفی و سایر امکانات در سراسر کشور از دیگر کارکردهای سرشماری است.

    مهلت ثبت نام سرشماری اینترنتی تمدید شد

    فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت ثبت نام اینترنتی سرشماری در شهرستان ساوجبلاغ پرداخت و گفت: تا کنون 21 هزار و 984 خانوار ساوجبلاغی در ثبت نام اینترنتی سرشماری شرکت کرده اند.

    پالیزگیر با تاکید بر اینکه تعداد ثبت نامی خانوارهای ساوجبلاغی نسبت به کل جمعیت استان 27.5 درصد است، گفت: تعداد ثبت نام خانوارهای ساوجبلاغی نسبت به کل خانوارهای استان 26.5 درصد است.

    وی تعداد ثبت نام اینترنتی سرشماری به تفکیک شهرها را اعلام کرد و گفت: تا کنون در شهر چهارباغ تعداد 6 هزار و 359 خانوار، در شهر قدیم هشتگرد 2 هزار و 905 خانوار، در شهر جدید هشتگرد 2 هزار و 328 خانوار، در شهر گلسار 2 هزار و 103 خانوار در شهر کوهسار 400 خانوار ثبت نام خود را از طریق اینترنت انجام داده اند.

    فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه شهرستان ساوجبلاغ در سرشماری اینترنتی در استان پیشتاز بوده است از تمدید زمان ثبت نام تا پایان روز بیست و هفتم مهرماه خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو