مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات رییسه اتحادیه کشوری آهن و فولاد تاکید کرد:

تحریک بازار آهن با رونق ساخت و ساز

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه آهن فروشان اردبیل با بیان اینکه بازار آهن در بدترین شرایط ممکن به سر می برد، اعلام کرد: شرایط بازار آهن کاملا به مسکن وابسته است و تا زمانی که دولت برای بهبود وضعیت مسکن چاره اندیشی نکند، صنعت فولاد در ایران نابود خواهد شد.

تحریک بازار آهن با رونق ساخت و ساز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اتاق خبر، عضو هیات رییسه اتحادیه کشوری آهن و فولاد با بیان اینکه بازار آهن در بدترین شرایط ممکن به سر می برد، اعلام کرد: شرایط بازار آهن کاملا به مسکن وابسته است و تا زمانی که دولت برای بهبود وضعیت مسکن چاره ای نیاندیشد وضعیت به همین منوال خواهد ماند.

    محمد عادل پور با تأکید بر اینکه بازار آهن درشرایط  نامناسبی به سرمی برد و مدت ها است که در رکود فرو رفته است، عنوان کرد: وضعیت بازار آهن و فولاد تا زمانی که مسکن رونق پیدا نکند و دولت برای بهبود آن تمهیداتی نیاندیشد بهبود نخواهد یافت.

    وی با اشاره به رکود  چندین ساله حاکم بر این بازار گفت: این رکود از سال 93 رکود حاکم شده و تاکنون ادامه یافته است کارخانه ها و تولیدات آن ها را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

    عادل پور در ادامه افزود:  باید از کارخانه داران کمال تشکر را داشت که تا به امروز این صنعت را کنار نگذاشته اند و با ایثارگری مقاومت کرده اند چراکه با تعطیلی کارخانه ها جمع کثیری از مردم بیکار خواهند شد.

    وی تصریح کرد: دولت باید هر چه زودتر در جهت بهبود صنعت فولاد کشور اقدامات بنیادینی همچون ارائه بسته های حمایتی از صنعت خودروسازی ارائه کند.

    رئیس اتحادیه آهن فروشان اردبیل با اعلام اینکه در حال حاضر بسیاری از پروژه های عمرانی مانند مسکن مهر به دلیل نبود نقدینگی با مشکل مواجه شده اند، اظهار داشت: ساخت چندین هزار واحد مسکن مهر مانده است و مردم نیز در سردرگمی به سر می برند بنابراین تنها راه نجات بازار آهن و فولاد وارد شدن دولت در این عرصه است.

    وی تصریح کرد: با کاهش ساخت و سازها تقاضا با عرضه برابری نمی کند و به همین دلیل تعدادی از واحدهای صنفی در این بازار با رکود و حتی ورشکستی مواجه شده اند.

    عادل پور در خصوص سایر مشکلاتی که واحدهای صنفی آهن فروش با آن درگیر هستند، گفت: یکی از مشکلات اصلی این واحدهای صنفی مسائل پیرامون مالیات بر ارزش افزوده  است. چراکه واحدهای صنفی به دلیل اینکه بخش عمده ای از نیاز خود به آهن و فولاد  را از طریق تاجران خریداری می کنند؛ این اشخاص در معامله از فاکتور استفاده نمی کنند بنابراین آهن فروش نیز نمی تواند برای خرید و فروش فاکتور ارائه کند و در نهایت با سازمان  امور مالیاتی دچار مشکل می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار