مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه صنفی لوازم فلزی و ظروف آشپزخانه در گفت و گو با پایگاه خبری عصر ساختمان:

کاهش ۲۰ درصدی تولید ظروف آشپزخانه در سال جار ی /نباید منتظر رفع تحریم ها باشیم

عصر ساختمان-شرایط به گونه ای است که من به عنوان تولید کننده نه قدرت تولید دارم ونه از پس حقوق کارگرانم بر می آیم و وجدانم اجازه اخراج کارگران را نمی دهد.این وضعیت برای همه تولید کنندگان است که در یک سردر گمی به سر می برند.

کاهش ۲۰ درصدی تولید ظروف آشپزخانه در سال جار ی /نباید منتظر رفع تحریم ها باشیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    فریدون نصیری،رئیس اتحادیه صنفی لوازم فلزی وظروف آشپزخانه در گفت و گو با پایگاه خبری عصر ساختمان با اشاره به این که بازار لوازم فلزی و آشپزخانه مانند دیگر صنایع، در رکود سنگین به سر می برد؛ تصریح کرد: چند سال است که این بازار در رکود به سر می برد و اکثر تولیدکنندگان با مشکل چک های برگشتی مواجه بودند؛البته اخیرا این مشکل نیز با عدم فروش محصولات حل شده است!

    وی با اشاره به کاهش 20 ردصدی تولید لوازم خانگی نسبت به سال های گذشته؛ تصریح کرد:شرایط به گونه ای است که من به عنوان تولید کننده نه قدرت تولید دارم ونه از پس حقوق کارگرانم بر می آیم و وجدانم اجازه اخراج کارگران را نمی دهد.این وضعیت برای همه تولید کنندگان است که در یک سردر گمی به سر می برند.
    وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان صادرات عنوان کرد:تولید کنندگان داخل بیشتر نیاز داخل را تامین می کنند و فقط صادرات کمی به کشور عراق داریم. اما همان طور که می دانید عراق هم شرایط ویژه ای دارد؛ بنابراین باید به دنبال بازارهای جدید باشیم.
    رئیس اتحادیه صنفی لوازم فلزی وظروف آشپزخانه در این خصوص افزود: ورود به بازارهای بین المللی نیاز به شرایط خاص دارد و واحدهای تولیدی کوچک قادر به این کار نیستند و فقط هلدینگ های بزرگ می توانند اقدام به صادرات محصولات خود کنند.البته فراهم آوردن این شرایط برای مسئولان چندان سخت نیست، اما متاسفانه به نظر می رسد تصمیمی بر این امر وجود ندارد.
    وی با بیان این که رفع تحریم ها تاثیری در خروج این بازار از رکود ندارد؛گفت:تاثیر رفع تحریم ها محدود به چند ماه نیست بلکه چندین سال طول می کشد تا رفع تحریم ها  آثار خود را نشان دهد پس نباید خیلی به این موضوع امید داشته باشیم.
    وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سرویس های بهداشتی،شیرآلات ساختمانی و لوازم آشپزخانه که  17 تا 20دی ماه در اصفهان برگزار می شود؛ گفت:چنانچه نمایشگاه ها با رویکرد بازاریابی و صادرات برگزار شوند؛می تواند تاثیرگذار باشد اما متاسفانه در کشور ما نمایشگاه هایی برگزار می شود که فقط وقت شرکت های حاضر را تلف می کند و عده ای از مردم برای جمع آوری اشانتیون و کیسه های تبلیغاتی به این نمایشگاه ها می روند.
    نصیری با اشاره به این که تا کنون هرآنچه درباره حمایت از تولید گفته شده در حد شعار بوده است؛اظهار داشت: البته بانک ها به تولید کندگان وام پرداخت می کنند اما آن ها نیز به دنبال سود خود هستند و شرایط وام ها به گونه ای است که سود بانک ها را تامین کند نه نیاز تولیدکنندگان را.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار