مدیران خودروعصر اعتبار

ربیعی خبر داد:

اعطای وام بلاعوض و مسکن به قربانیان «شین‌آباد»

عصر ساختمان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قرار گرفتن قربانیان حادثه شین‌آباد تحت پوشش بازنشستگی و همچنین اعطای وام بلاعوض به آنان خبر داد و توضیحاتی را نیز در مورد بودجه و برنامه‌های سازمان بهزیستی ارائه کرد.

اعطای وام بلاعوض و مسکن به قربانیان «شین‌آباد»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی ربیعی صبح امروز در حاشیه دومین کنگره توانبخشی که در مجتمع فرهنگی آموزشی مجتمع آدینه در شمال غرب پایتخت برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره بودجه مجموعه بهزیستی اظهار کرد: بودجه مجموعه بهزیستی چیزی حدود 1000 میلیارد تومان است چون نظارت بر مهدکودک‌ها و... نیز قرار دارد. برای آنکه ما بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را به معلولان و متقاضیان نیازمند ارائه دهیم، حداقل به سه برابر این رقم نیاز داریم که البته روحانی توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند.

    بیمه معلولان در حال بررسی
    وی همچنین درباره بیمه معلولان و سرانجام آن اظهار کرد: در لایحه‌ای که به مجلس تقدیم شده، موضوع بیمه معلولان نیز پیش‌بینی شده و در حال حاضر این لایحه در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره قربانیان شین‌آباد و اتخاذ آخرین تصمیمات درباره این افراد اظهار کرد: این افراد تحت پوشش بیمه بازنشستگی قرار گرفته و در دو سطح حقوق بازنشستگی به آنان تعلق می‌گیرد که رقم آن اندازه پایه حقوق‌های پرداختی است.

    پرداخت وام و ارائه مسکن به قربانیان شین‌آباد
    ربیعی ادامه داد: همچنین به همگی این قربانیان وامی بلاعوض پرداخت می‌شود که برای افراد با سوختگی کم، 15 میلیون تومان، افراد دارای سوختگی متوسط 25 میلیون تومان و افراد دارای سوختگی شدید 45 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

    وی با بیان اینکه ما قربانیان فاجعه شین آباد و دیگر افراد کودکان مشابه آنان را فراموش نکرده‌ایم، گفت: این روندی است که خرد خرد آغاز کرده‌ایم و ان‌شاءالله آن را دامه خواهیم داد. قرار بود به این افراد مسکن داده شود که در آینده این اقدامات نیز انجام خواهد شد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در ادامه سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر افزود: 3 استراتژی در سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی شده و باید براساس آنها به سمتی برویم که جامعه با معلول کمتری روبه‌رو شود و معلول کمتری در خود داشته باشد.

    ربیعی ادامه داد: در همین راستا ما 7 برنامه را در سازمان بهزیستی دنبال کرده‌ایم که پیشگیری از تنبلی چشم و نابینایی در گروه 3 تا 6 سال نخستین مورد آن است که تاکنون موفق شده‌ایم 90 درصد را تحت پوشش قرار داده و از تنبلی چشم و نابینا شدنشان جلوگیری کنیم.

    وی افزود: پیشگیری از ناشنوایی در نوزادی نیز موضوعی است که تاکنون 65 درصد اجرایی شده و نیازمند افزایش آن هستیم که در این خصوص باید منابع‌مان را بالا ببریم.

    به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری هم از افرادی هستند که در این حوزه همکاری و فعالیت خوبی با وزارت رفاه داشته‌اند.

    ایجاد 250 مرکز مشاوره ژنتیکی
    ربیعی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری در بیماری‌های ژنتیکی مراکز مشاوره را به 250 مرکز ارتقا داده‌ایم، خاطرنشان کرد: این مراکز در استان‌ها افزایش پیدا خواهد کرد که امیدواریم این روند تصویب شود.

    وی با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی در پیشگیری از کم‌توانی‌های ذهنی اظهار کرد: پیشگیری از اختلالات شناختی سالمندان با آزمایش‌های غربالگری و آلزایمر نیز از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است. چراکه آلزایمر را بیماری تلخی می‌دانیم که با اقدامات انجام شده باید جلوی آن گرفته شود. در حال حاضر با توجه به امکانات موجود این مرکز در تهران راه‌اندازی شده اما امیدواریم در دیگر شهرستان‌ها نیز توسعه یابد.

    به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیشگیری از تعریق بیماری اوتیسم نیز از دیگر اهداف سازمان است که با وجود امکانات کم اقداماتی در مورد آن آغاز شده و امیدواریم گسترش یابد.

    ربیعی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مداوای معلولان را از کلینیک‌ها به خانه ها می‌بریم، تصریح کرد: البته من می‌دانم که کیفیت‌ها کمی پایین باشد چراکه ما محدودیت‌های مالی داریم اما امیدواریم و تلاشمان این است که کار با کیفیت پیش برود.

    وی تاکید کرد که بردن توانبخشی به خانواده و پرداخت هزینه نگهداری معلولان از آنان از استراتژی‌های سازمان است که در لایحه اخیری که درباره بهزیستی به مجلس ارائه شده نیز این موضوعات مورد توجه قرار گرفته است.

    اشتغالزایی برای 30 هزار معلول
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تشریح جزییات بیشتری از این لایحه افزود: بخشی از این لایحه نیز الزامات سایر دستگاه‌هاست. اقداماتی نظیر استخدام معلولان تا ایجاد اشتغال برای آنان که خوشبختانه خود ما توانستیم با همکاری دستگاه‌های مختلف برای حدود 30 هزار معلول کار ساعتی یا کامل ایجاد کنیم.

    ربیعی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن معلولان و خانواده‌های آنان نیز گفت: امیدواریم تا پایان سال 95 خانواده‌های دو معلول به بالا دارای مسکن شوند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به جزییات دیگری از این لایحه اشاره کرد و افزود: درباره فضاهای شهری و مناسب‌سازی آن برای معلولان نیز اقداماتی انجام شده و در لایحه نیز مواردی پیش‌بینی شده که به دنبال آن هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو