مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اعلام شرایط تازه برای تسهیلات "مسکن"

عصر ساختمان- عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، ازثبت هزار درخواست به صورت هفتگی برای تسهیلات جدید مسکن خبرداد.

اعلام شرایط تازه برای تسهیلات "مسکن"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرآنلاین ، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران درباره ارزان سازی نرخ سود وام مسکن خانه اولی ها اظهارداشت:امکان عرضه تسهیلات با سود یک رقمی در بافت های فرسوده برای همه خانواده ها با نرخ 8 درصد و نیز برای زوج های جوان با نرخ 9 و نیم درصد فراهم شده است .

    وی با بیان اینکه این تسهیلات با استقبال مواجه شده و بنا به گزارش ها به صورت هفتگی نزدیک به هزار نفر مراجعه کرده اند،تصریح کرد: برای این تسهیلات تضمین های کافی را دارد و بعد از یکسال افرادی که سپرده گذاشته اند ،می توانند متقاضی بازار مسکن شوند.

    آخوندی با تاکید براینکه این تسهیلات با هدف خروج غیرتورمی از رکود است،عنوان کرد: چون تقاضای یکباره وارد بازار نمی کند بنابراین فکر می کنم این سیاست در حوزه مسکن جای خود را پیدا کرده و ما باید به تدریج به این سمت می رفتیم که بافت های میانی را بازآفرینی کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی درباره کاهش نرخ سود اوراق مسکن نیز گفت: در این این حوزه دنبال این هستیم که برمبنای عرضه، قیمت را کاهش دهیم البته پیش از این نرخ سود اوراق کاهش یافته است.

    وی افزود:من خیلی اعتقادی به مداخله ندارم،به نهادسازی اعتقاد دارم ، بنابراین نمی خواهیم با مداخله، نرخ سود اوراق مسکن را کاهش دهیم.

    وی درباره انتقادها به مسکن مهر نیز گفت: در حال حاضر تقریبا تمام شهرها را پوشش داده ایم؛هرچند چالش هایی درباره مسکن مهر پردیس داشته ایم که تدابیر ویژه ای برای این بخش خواهیم داشت.

    آخوندی ادامه داد: البته نمی خواهم این انتظار را ایجاد کنم که سقف تسهیلات افزایش می یابد،چون دنبال این موضوع نیستیم، بلکه دنبال افزایش امکانات زیرنبایی هستیم.

    وزیر مسکن و شهرسازی همچنین درباره زمان اجرای مسکن اجتماعی نیز گفت: قرار است مقدمات این طرح را با توسعه ای شدن بانک مسکن فراهم کنیم و اجرای مسکن اجتماعی بعداز اتمام مسکن مهر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو