مدیران خودروعصر اعتبار

مقاوم‌سازی ۵۲درصد از مساکن روستایی آذربایجان‌شرقی

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تاکنون در راستای طرح نوسازی و بهسازی ۱۲۷ هزار واحد مسکن روستایی در استان انجام شده است، گفت: ۵۲درصد مساکن روستایی استان تاکنون مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی ۵۲درصد از مساکن روستایی آذربایجان‌شرقی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حافظ باباپور در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان سراب به همراه جمعی از خبرنگاران، اظهار کرد: شش طرح هادی با اعتبار دو میلیارد و 525 میلیون تومان در استان آماده‌ی افتتاح می‌باشد.

    وی افزود: در راستای اجرای طرح ویژه‌ی بهسازی مسکن  نیز تسهیلاتی بالغ بر 29میلیارد 225 میلیون تومان اعطا شده است.

    وی با اشاره به سنددار کردن مساکن روستایی نیز اظهار کرد: در این ایام 395جلد سند اعطا شده و همچنین مجموع پروژه‌هایی که به مناسبت روز روستا افتتاح می‌شوند 2344 پروزه با اعتبار بالغ بر 30 میلیارد 782 میلیون تومان است.

    وی با تاکید بر اینکه 950روستای بالای 20خانوار در استان داریم، یادآور شد: در روستاهای بالای 20 خانوار تهیه طرح هادی انجام شده و در 700 روستا طرح هادی اجرا شده است.

    باباپور خاطرنشان‌ کرد: مجموع سندهای اعطا شده در روستاها و شهرها نیز تا امروز، 223 هزار جلد سند می‌باشد و همچنین سقف وام بهسازی مساکن روستایی نیز امسال از 15 میلیون به 18الی20 میلیون تومان افزایش یافته است.

    وی تاکید کرد: وام 20 میلیونی بهسازی مساکن روستایی شامل افرادی است که مسکن خود را درجاسازی می‌کنند و به طور کلی تخریب کرده و از نو می‌سازند.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای طرح مسکن مهر که یکی از وظایف است، بیان کرد: در این خصوص در شهرهایی با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت مسکن مهر است که تا کنون نیز 17هزار و 751 واحد مسکن مهر شروع شده که 14334 واحد اتمام یافته و بقیه نیز تا پایان سال تمام شده و آماده بهره‌برداری خواهد بود.

    وی تاکید کرد: انجمن خیران نیز تاکنون 1005واحد مسکونی ساخته و واگذار کرده‌اند.

    وی در خصوص استفاده از قیر رایگان نیز بیان کرد: عملکرد استان در این خصوص خوب بوده که در همین راستا سهمیه قیر ما امسال به 16 هزار تن افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود 500هزار متر مربع راه روستایی از این طریق آسفالت شود.

    باباپور در بازدید از برج‌های دوقلوی بهاران سراب نیز تاکید کرد: این پروژه به مدت چهار سال است که در حال ساخت بوده و  30 میلیارد  نیز در این راستا هزینه شده است که هر واحد آن، از متری یک میلیون و 100 تومان شروع شده و نسبت به طبقه آن مقداری تفاوت خواهد داشت.

    وی در این خصوص بیان کرد: پروژه بهاران شهرستان سراب در زمینی به مساحت 9هزار مترمربع و با زیربنای 40هزار متر مربع ساخته شده و حدود 92درصد عملیات عمرانی آن نیز تاکنون انجام شده است.

    گفتنی است، برج‌های دوقلوی بهاران دارای 312 واحد بوده که 32 واحد آن تجاری است، این پروژه در دو بلوک 16طبقه‌ای با تمامی امکانات مورد نیاز و چشم‌اندازی زیبا به مناظر طبیعی و شهر سراب می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار