مدیران خودروعصر اعتبار

طرح پیشنهادی اجرای سیستم کنترل هوشمند خانه برای یک واحد ۱۰۰ متری

عصر ساختمان- با توجه به نیاز روز افزون انسان به استفاده بهینه از انرژی و پیشرفت تکنولوژی در هوشمند سازی ساختمان افراد بسیاری به دنبال هوشمند سازی خانه خود هستند.

طرح پیشنهادی اجرای سیستم کنترل هوشمند خانه برای یک واحد ۱۰۰ متری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، از این رو به سراغ یکی از تولیدکنندگان سیستم های هوشمند ساختمان رفتیم و هزینه نصب و راه اندازی سیستم های هوشمند کنترل دما، صدا ، نور و سایر کاربری ها را جویا شدیم که به تفکیک در جداول زیر مشاهده می کنید.
    (حد اقل قیمت  کاربری محدود شامل کنترل سیستم روشنایی ، سرمایش و گرمایش  ) طرح اول:
    لذا با توجه به محاسبات فرضی یک واحد 100 متری  قیمت تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای هوشمند سازی به شرح ذیل می باشد:

    طرح دوم:
    چنانه تمایل به استفاده از سیستم امنیتی هوشمند داشته باشید، با توجه به کاربری های مختلف فضاهای ویلا و نظر کارفرما ، راهکارهای مختلفی جهت ایمن سازی ویلا در نظر گرفته خواهد شد. لذا قیمت تفکیکی سیستم امنیتی در جدول ذیل جهت اطلاع به استحضار می رسد :
    • سیستم امنیتی:
    سیستم امنیتی شامل موارد زیر می باشد که در تمام واحد ها به صورت یکسان در نظر گرفته شده است و می تواند گسترش یا کاهش یابد.

    (سیستم مانیتورینگ جهت لوکس سازی): طرح سوم

    در صورتی که لوکس سازی بیشتر  مد نظر کارفرمای محترم می باشد ، استفاده از سیستم مانیتورینگ HDL که در مدل های مختلف
    موجود می باشد ، پیشنهاد می گردد . لیست قیمت مدل های مختلف به شرح ذیل می باشد:


    • سیستم مانیتورینگ :
    شایان ذکر است انتخاب موارد 1 الی 3 به صورت اختیاری بوده است و در صورت گزینش یکی از موارد فوق ماژول درگاه شبکه حتما می بایست اضافه گردد فلذا چنانچه سیستم مانیتورینگ به صورت کلی در نظر گرفته نشود نیازی به استفاده از مورد 4 نمی باشد.
    • سیستم کنترل تردد:
    جهت کنترل تردد ها می توان از قفل های هوشمند استفاده نمو.د که به سادگی بر روی درب همانند یک قفل معمولی نصب می شوند. این قفل ها به صورت پیش فرض می توانند توسط کارت ، اثر انگشت و یا رمزعبورافراد راشناسایی کرده و در صورت هر گونه مشکل در سیستم قفل توسط کلید مشابه قفل های معمولی مورد استفاده قرار گیرند. سیستم قفل درب امکان نصب بر روی درب های ضد سرقت را دارا می باشد که جهت نصب آن نیاز به تبادل نظر با شرکت سازنده درب ها وجود دارد. قفل ها با باطری کار کرده و نیازی به سیم کشی ندارند.


    • مورد دوم به صورت اختیاری در نظر گرفته شده است و می تواند مورد استفاده قرار نگیرد.
    • کنترل از راه دور:
    در صورت استفاده از سیستم های مانیتورینگ که در بند 3 ارائه شد می توان به راحتی از داخل توسط شبکه داخلی و از خارج . به ازمنزل توسط اینترنت سیستم را کنترل و مانیتور کرد.


    • ریموت کنترل

    برای کنترل سیستم می توان از انواع ریموت های زیر استفاده نمود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی