مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار بویراحمد تاکید کرد؛

تعیین تکلیف محدوده تپه تاریخی تلخسرو

عصر ساختمان- فرماندار بویراحمد نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی جامعه در صیانت از آثار تاریخی را موثر خواند و گفت: تپه تلخسرو هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

تعیین تکلیف محدوده تپه تاریخی تلخسرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، سید محمد کاظم نظری صبح امروز در جلسه صیانت از آثار تاریخی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه شهرستان در زمینه‌های مختلف عقب‌ماندگی دارد، اظهار کرد: برخی از عقب‌ماندگی قصور مدیران گذشته و کنونی و عدم اطلاع‌رسانی است.

    فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه شهرستان در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی عقب‌ماندگی‌های مشهودی دارد، گفت: امیدواریم نهضتی برای حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی در بویراحمد راه‌اندازی شود تا دیگر شاهد تعرض و دست‌درازی به آثار نباشیم.

    نظری با بیان اینکه در زمینه میراث فرهنگی کار برای انجام دادن بسیار زیاد است و باید مسؤولان مربوطه فعالیت بیشتری در این خصوص داشته باشند، گفت: محوطه‌های تاریخی شهرستان بویراحمد محدوده آن‌ها مشخص نیست و دیوارکشی نشدند.

    وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی با تقویت نیروهای حفاظت و تعیین تکلیف محوطه‌های تاریخی و فرهنگی و آگاه‌سازی مردم از آثار تاریخی حفاظت کنند.

    فرماندار بویراحمد بر ضرورت تعیین تکلیف و مشخص کردن محدوده تپه تلخسرو تاکید کرد و گفت: کاوشگران بررسی‌های لازم را انجام دهند و محدوده آن مشخص شود تا از سرقت سودجویان جلوگیری شود.

    این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود نقش دهیاران و بخشداران را در صیانت از میراث فرهنگی و تارخی موثر خواند و گفت: بخشداران و دهیاران در راستای صیانت از آثار فرهنگی و تاریخی با تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

    نظری اذعان کرد: فضا باید به این سمت برود که دهیاران در کارت عضویت میراث فرهنگی از یکدیگر سبقت بگیرند.

    وی در ادامه با بیان اینکه ثبت 80 آثار تاریخی در بویراحمد رضایت‌بخش بوده، گفت: میراث فرهنگی آثار اولویت‌دار را مشخص کند تا مدیران آگاه باشند و در صیانت و حفاظت از آن‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

    فرماندار بویراحمد نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم در حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی را موثر خواند و گفت: مردم باید بدانند که خود مالک اصلی میراث تاریخی و فرهنگی هستند لذا باید آگاه‌سازی لازم در این خصوص صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو