مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز ۷۵ هزار مترمربع ساخت‌وساز در بخش بهداشت همدان

عصر ساختمان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از آغاز ٧۵ هزار مترمربع ساخت‌وساز در بخش بهداشت و درمان استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

آغاز ۷۵ هزار مترمربع ساخت‌وساز در بخش بهداشت همدان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیدحبیب‌الله موسوی‌بهار در نشست بررسی مشکلات شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از ساخت‌وسازها در بخش بهداشت و درمان در استان همدان آغاز شده است، افزود: این میزان ساخت‌وساز در قالب ٢٧۰ طرح عمرانی بهداشتی و درمانی با اعتباری افزون بر ١۰5 میلیارد تومان است.

    وی با بیان اینکه از این تعداد طرح عمرانی، ١٨ طرح بهداشتی و درمانی مربوط به شهرستان اسدآباد است، افزود: پیش از این بیمارستان‌های استان به امکانات لازم در راستای تصویربرداری مجهز نبودند و وضعیت نابسامانی داشتند اما با این اقدام بزرگ چهره بهداشت و درمان استان همدان متحول می‌شود.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: درحال حاضر کلیه بیمارستان‌های استان همدان به دستگاه‌های رادیولوژی مجهز هستند.

    نماینده مردم شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از مهمترین و ارزنده‌ترین اقدامات درخشان در کارنامه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: با توجه به اولویت قرار دادن بهداشت و درمان جامعه توسط دولت، امروز دیگر مردم در پرداخت هزینه‌های درمان با مشکل چندانی مواجه نیستند و نگرانی پرداخت هزینه از جیب مردم وجود ندارد.

    اکبر رنجبرزاده در ادامه با اشاره به مشکل بدهی و معوقات بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی افزود: این امر مهم در مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

    این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مراقبت و مدیریت هزینه‌ها در بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: در تمام راهکارهای مدیریتی کاهش هزینه‌ها و مراقبت و مواظبت از هزینه‌ها باید مدنظر مدیران باشد.

    وی در ادامه با تأکید بر مرتفع کردن مشکلات شهرستان اسدآباد در بحث ساماندهی پزشکان روستایی و توجه به درمانگاه شبانه‌روزی آجین و وضعیت بهداشت و درمان شهر آجین و روستای چنارسفلی با توجه به محرومیت‌های این روستا اظهار کرد: در حال حاضر نیاز به چشم پزشک متخصص و پزشک زنان از دیگر مواردی است که در شهرستان اسدآباد احساس می‌شود.

    رنجبرزاده با اشاره به راه‌اندازی مرکز آموزشی بهورزی در اسدآباد گفت: این مرکز آموزشی چون یک شبه دانشگاه آموزشی برای بهورزان خواهد بود.

    وی با انتقاد از پاسخگویی برخی از پزشکان به صورت آنکال در بیمارستان شهرستان اسدآباد براساس برخی گزارش‌ها افزود: لازم است مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان به این امر مهم رسیدگی کند.

    معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه طی ٣۰ ماه گذشته دانشگاه علوم پزشکی از اعتبارات دانشگاه  ١٢ میلیارد و ٣۰۰ میلیون تومان به شبکه بهداشت و درمان اسدآباد تزریق کرده است، بیان کرد: متأسفانه به علت مشخص نبودن بیمارستان امیرالمومنین(ع) به عنوان بیمارستان این امر موجب بخش عمده کسری‌های بیمارستان اسدآباد اسدباد شده است.

    رشید حیدری از اختصاص ١١ میلیارد تومان از آغاز طرح تحول نظام سلامت به شهرستان اسدآباد تا کنون خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت پاشنه آشیل کشور است.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تا پایان شهریورماه امسال دانشگاه علوم پزشکی همدان از بیمه‌ها ٣١٢ میلیارد تومان طلب داشته است، عنوان کرد: در صورتی‌که طرح تحول سلامت بخواهد ادامه یابد، باید اثر تجمعی این کسری‌ها را تحمل کرد.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد هم در ادامه این نشست از فعالیت ٢٢ متخصص و ٣۰ پزشک عمومی در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا کنون ٣٨ هزار نفر بیمار به مراکز جامع خدمات سلامت شهرستان مراجعه کرده‌اند.

    دکتر حجت‌الله بهرامی با اشاره به طرح تحول سلامت افزود: از آغاز طرح تحول سلامت تا شهریورماه امسال ٢٣ هزار و ٨٨٩ نفر در بیمارستان‌های اسدآباد بستری شده‌اند.

    وی مراجعین سرپایی 5١6 هزار و ١١4 بیمار، تعداد اعمال جراحی انجام شده ١5 هزار و ٣4 مورد زایمان‌های طبیعی 2158 مورد و سزارین 2364 مورد طی طرح نظام سلامت در شهرستان برشمرد و گفت: درصد سزارین به کل تولدها در این شهرستان طی مدت فوق‌الذکر 4٢ درصد بوده است.

    بهرامی تعداد بیماران استفاده‌کننده از یارانه سلامت از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تا شهریورماه ٩5 را در این شهرستان ٢٢ هزار و 54٧ نفر اعلام کرد و افزود: در طول کمتر از 2.5 سال یک میلیارد و ٩۰۰ تومان به شهرستان یارانه سلامت تعلق گرفته است.

    وی کل مطالبات شبکه بهداشت و درمان اسدآباد را از سازمان‌های بیمه‌گر ٩ میلیارد و ١٢٨ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر 6 میلیارد و ١۰٩ میلیون تومان پزشکان اسدآباد از شبکه بهداشت و درمان مطالبه دارند.

    بهرامی با اشاره به پروژه‌های در سال ٩5 در بخش بهداشت و درمان اسدآباد افزود: تعمیرات اساسی دو خانه بهداشت و ٢ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی با اعتبار ٨5۰ میلیون تومان، احداث پارکینگ 4۰۰ میلیون تومان، مرکزخدمات جامع سلامت شهری شماره یک با پیشرفت ٣5 درصد و اعتبار مورد نیاز ١۰١ میلیون تومان و مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره ٣ با اعتبار پیش‌بینی شده 1.200 میلیارد تومان از جمله این پروژه‌های درحال اجرا هستند.

    بهرامی بازسازی خانه‌های بهداشت بالای ٣۰ سال قدمت از دیگر برنامه و ادامه پروژه‌ها عنوان کرد و اظهار کرد: در حال حاضر سامانه سیب و طرح تحول نظام سلامت دو پروژه بزرگ و مهم شهرستان است.

    وی از رتبه سوم اسدآباد در سامانه سیب خبر داد و گفت: تا کنون در شهرستان ١4١ هزار و 565 نفر خدمات در سامانه سیب شهرستان ثبت شده است.

    بهرامی با اشاره به ثبت ٣۰ درصد جمعیت اسدآباد در رایانه برای سامانه سیب بیان کرد: هم اکنون به جز ١٢ روستا اسدآباد با تلفن بی‌سیم، 4 روستا در زیرساخت ADSL مخابرات مشکل دارند.

    وی با اشاره به کلینیک تخصصی بیمارستان قائم(عج) به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار با اعتبار  یک میلیارد و 45۰ میلبون تومان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه در دهه مبارک امسال به بهره‌برداری برسد.

    وی از افتتاح فاز دوم بیمارستان قائم(عج) با اعتباری افزون بر 6 میلیارد تومان در هفته سلامت خبر داد و گفت: این طرح در دو طبقه با زبربنای 5 هزار و 5۰۰ مترمربع است همچنین تجهیز فاز دوم بیمارستان قائم(عج) به ١۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو