مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار مریانج خبر داد:

مریانج در آستانه شهر الکترونیک شدن

عصر ساختمان- شهردار مریانج از به کارگیری سیستم نوین شهرسازی و نوسازی در شهرداری این شهر خبر داد.

مریانج در آستانه شهر الکترونیک شدن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محسن معصوم‌علیزاده با اشاره به محاسن سیستم یکپارچه شهرسازی و  نوسازی، اظهار کرد: امروزه سهولت دسترسی به اطلاعات بدون محدودیت مکانی و زمانی از ویژگی‌های شهر الکترونیک تلقی شده و موجب تحول در امور اداری و خدمت‌رسانی به ارباب رجوع می‎شود.

    وی ادامه داد: سیستم یکپارچه شهرسازی یکی از سامانه‌های جدید شهری به حساب می‌آید که در راستای خدمت‌رسانی در حوزه مدیریت شهری در 18 مرکز استان و 180 شهر کشور راه‎اندازی شده است.

    شهردار مریانج گفت: این نرم افزار به منظور هماهنگی بیشتر شهرداری‎‌ها با دولت الکترونیک و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان مطابق با سیستم‌های نرم افزاری پیشرفته طراحی و اجرا شده است.

    وی تصریح کرد: محاسبه سریع و دقیق عوارض، صدور الکترونیکی پروانه و پایان کار، ارجاع تخلفات به کمیسیون‌های مربوطه، صدور دستور نقشه و ارتباط مستقیم با سازمان نظام مهندسی از جمله مزیت‌ها و کارکردهای این سامانه محسوب می‌شود.

    معصوم‎علیزاده با بیام اینکه سیستم سنتی شهرسازی در شهرداری‎ها مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان به وجود می‌آورد، افزود: می‎توان به بروکراسی پیچیده و زمان‎بر اخذ پروانه ساخت، مراجعات حضوری شهروندان، خطاهای احتمالی و بسیاری از این قبیل اشاره کرد که راه اندازی سامانه الکترونیکی جدید تقریباً همه مشکلات موجود را رفع کرده است.

    وی اضافه کرد: در همین راستا شهرداری مریانج با هدف یکسان‎سازی سیستم جامع شهرسازی و اجرای هماهنگ ضوابط و مقررات در شهر و رعایت عدالت اجتماعی و همچنین تسهیل در پاسخگویی به متقاضیان و حذف اشتباهات و برداشت‌های متفاوت از ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های اجرایی بررسی و مطالعه طرح سیستم یکپارچه از سال 1392 آغاز و پس تهیه زیرساخت‌های مورد نیاز نرم افزار در سال 1393 مرحله اجرایی آن در دستور کار شهرداری مریانج قرار گرفت.

    شهردار مریانج تاکید کرد: این سامانه با هدف بهبود روند خدمت‎رسانی به شهروندان، شفاف سازی نحوه محاسبه عوارض، جلوگیری از اعمال سلیقه در نحوه محاسبات، یکپارچه سازی بانک اطلاعاتی شهرداری مریانج و پاسخگویی دقیق و سریع به شهروندان راه اندازی شده است.

    وی با اشاره به فواید مهم این سامانه اشاره کرد و گفت: تسهیل و تسریع در انجام امور درخواستی مراجعین، رهایی از بی‌نظمی‌ها و دغدغه‌های ناشی از آن، جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای با پرونده‌ها، ثبت و نگهداری سوابق املاک، معابر و مشاغل در سیستم، انجام محاسبات درآمدی به صورت دقیق و تسهیل در اخذ عوارض و درآمدهای شهرداری‌ها، امکان تهیه گزارش‌ها و نمودارهای آماری در سطوح مختلف و... بخشی از  محاسن این سیستم است.

    معصوم‌علیزاده انجام این طرح در شهرداری مریانج را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: با استفاده از سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی در شهرداری مریانج طی دو سال گذشته تمام پروانه‌های ساختمانی به صورت تک برگی و با بارکد امنیتی که امکان جعل اسناد را از بین می‌برد صادر گردیده است.

    وی اظهار کرد: در مجموع سال های 94 و 95 تعداد 93مورد پروانه ساختمانی، 13 مورد عدم خلاف ساختمانی، 15 مورد پایانکار،385 مورد استعلام ادارات، 26 مورد اصلاح پروانه از طریق این سیستم تحت وب انجام شده است.

    شهردار مریانج ادامه داد: در این مدت اطلاعات پروانه‌های صادر شده از سال 1365 تا 1395 به تعداد یک‏‎هزار و 950 مورد و ممیزی املاک فاقد پروانه به تعداد 510 مورد از طریق این سیستم به ثبت رسیده که باعث تسریع در صدور پروانه ساختمانی و تسهیل امورات مراجعین به شهرداری را شده است.

    وی از اجرای برنامه‌های بعدی این شهرداری برای الکترونیکی شدن امور مردمی خبر داد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در فازهای بعدی این پروژه این امکان وجود دارد که شهروندان از طریق وب سایت شهرداری مریانج و با وارد کردن کد نوسازی ملک خود تمام اطلاعات ساختمان، از جمله مساحت دقیق، میزان تعریض، تراکم، قیمت منطقه‌ای و تعداد طبقات مجاز برای ساخت را مشاهده کنند.

    معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اقدام گام موثری را در راستی به روزآوری عملکرد اداری شهرداری و ارائه خدمات مناسب به شهروندان مریانج، فراهم آوریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار