مدیران خودروعصر اعتبار

نیشابور بالغ بر ۳۰۰ روستای دارای سکنه دارد

عصر ساختمان- سرپرست فرمانداری نیشابور گفت: در همه کشورها توجه به روستاها از مسائل مهم است، چرا که نقش موثری در تولید و رونق اقتصادی دارند، همان‌طور که در نیشابور بالغ بر ۳۰۰ روستای دارای سکنه وجود دارد.

نیشابور بالغ بر ۳۰۰ روستای دارای سکنه دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سعید شیبانی با بیان اینکه اقدامات مطلوبی در زمینه‌ بهبود شرایط روستاها در حال انجام است، اظهار کرد: نیشابور شهر بزرگی است و امکانات موجود نمی‌تواند پاسخگو باشد، با توجه به اینکه این شهرستان با تعدادی از استان‌ها از نظر جمعیت، پراکندگی و روستاها برابری می‌کند.

    وی ادامه داد: با این که خدمات خوبی به انجام می‌رسد، اما نمی‌توان گفت همه چیز ایده‌آل است، چرا که مسئله بزرگی شهر اجازه نمی‌دهد که با سرعت، امکانات موجود منجر به رفع گرفتاری‌ها و مشکلات شود.

    شیبانی خاطرنشان کرد: در نیشابور ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای به‌چشم می‌خورد، پایه اقتصاد نیشابور گردشگری است، چرا که این شهرستان، پارامترهای مورد نیاز گردشگری موفق را داراست و بوم‌گردی از زیرشاخه‌های آن است که می‌تواند سنت‌های روستاها را زنده کند، مردم را به سمت آن هدایت و منجر به تقویت اقتصاد روستاها شود.

    سرپرست فرمانداری نیشابور با بیان این‌که بوم‌گردی یکی برنامه‌های اصلی میراث فرهنگی و به‌طور قطع بر اقتصاد روستاها تاثیرگذار است، تصریح کرد: البته در این مساله نیازمند زمان هستیم، چرا که متاسفانه ممکن است، بروکراسی و تامین استانداردهای مربوط به آن، باعث خستگی مردم شود.

    شیبانی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در اقتصاد مقاومتی به آن توجه شده، کاهش مسیرهای اداری، اصلاح قوانین دست و پا گیر و تبیین قوانین کارگشا و پیشرو است تا مسیر مربوطه هموار شود و بتواند تحرکی در تولید و خروج از رکود ایجاد نماید.

    وی عنوان کرد: کارهایی در این زمینه در حال انجام است تا از طریق وزارت‌خانه اختیارات بیشتری به استان تفویض شود،  استان نیز این تفویض را به شهرستان‌ها داده که به عنوان مثال، در بحث بوم‌گردی نیاز به یک سیر سنگین نباشد و امیدواریم این روند تسهیل شود.

    سرپرست فرمانداری نیشابور افزود: در این میان به تسهیلات اعتباری نیز نیازمند هستیم که آن هم، مراحل پیگیری خود را طی می‌کند. همچنین یکی از بخش‌های اصلی موضوع گردشگری، صندوق کارآفرینی امید است که این موضوعات در کنار هم در حال حرکت هستند اما آن طور که باید موثر و پررنگ ظاهر نشده که می‌توان انتظار داشت، در نقطه‌ای به یکدیگر برسند و ظرفیت یکدیگر را تقویت کرده و در نهایت منجر به باز شدن گره‌ها شوند.

    وی در خصوص روستاهای خالی از سکنه نیز عنوان کرد: بسیاری از روستاهایی که خالی از سکنه شدند، به دلیل مهاجرت است که در سنوات گذشته رخ داده، اما تلاش دولت برای روستاهای خیلی کوچک هم بر این اساس بوده که بحث امکانات اولیه‌ی آن‌ها تامین شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار