مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس مرکز آمار ایران خبر داد:

ثبت نام اینترنتی ۸.۶ میلیون ایرانی در سرشماری نفوس و مسکن

عصر ساختمان- رئیس مرکز آمار ایران گفت: بیش از هشت میلیون و۶۰۵ هزار نفر معادل ۱۰ درصد جمعیت کشور به‌صورت اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت نام اینترنتی ۸.۶ میلیون ایرانی در سرشماری نفوس و مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، امید علی پارسا صبح شنبه در نشست با خبرنگاران در استانداری مازندران افزود: اطلاعات ثبتی موجود در همه دستگاه‌های اجرایی به‌صورت متمرکز و ثبتی مبنا متصل می‌شود و نیازها را برآورده می‌کند.

    وی با تأکید بر اینکه باید به سمت سرشماری‌های ثبتی مبنا پیش رویم افزود: تا ساعت شش صبح شنبه، دو میلیون و 375 هزار خانوار معادل هشت میلیون و 605 هزار نفر معادل 10 درصد جمعیت موفق به ثبت‌نام اینترنتی شدند.

    وی افزود: 10 درصد از خانوارهای مازندران موفق به ثبت‌نام اینترنتی شدند که از متوسط کشوری بهتر است.

    پارسا یادآور شد: برای کشور هدف 35 درصدی ثبت‌نام اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن انتخاب شد و انتظار داریم در این هفته پایانی به‌صورت فزاینده، عقب‌ماندگی جبران شود.

    وی با اشاره به اینکه ضریب اینترنت ازنظر خانوار در کشور 55 درصد و در مازندران 60 درصد است گفت: ضریب نفوذ اینترنت در مازندران فراتر از کشور است و سهم مازندران 4.65 درصد از کل جمعیت کشور است وبه دلیل ضریب نفوذ اینترنت در استان، سهم بیشتری برای استان دیده‌شده است.

    پارسا رتبه مازندران را در سرشماری اینترنتی تاکنون 13 اعلام کرد و گفت: در استان‌های سمنان و بوشهر 120 درصد اهداف محقق ولی 44 درصد اهداف در مازندران محقق شده است.

    رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به رشد هفت‌تا هشت پله‌ای استان‌های لرستان، گلستان و کهکیلویه و بویراحمد از مردم خواست تا در فرصت باقیمانده برای ثبت‌نام اینترنتی در سرشماری اقدام داشته باشند.

    وی بابیان اینکه هفته اول روزانه نیم درصد، هفته دوم روزانه یک درصد جمعیت نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند افزود: انتظار داریم میزان ثبت‌نام در این هفته به دو درصد افزایش یابد.

    وی هزینه برگزاری بیش از 135 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: دولت همکاری لازم را برای اجرای این طرح ملی داشته است و اطلاعاتی که در قالب سرشماری تهیه می شود طبق قانون در سطح فردی آن محرمانه است و حتی در اختیار مقام قضایی نیز قرار نمی گیرد.

    رئیس مرکز آمار کشور با بیان اینکه سازمان هدفمندی یارانه ها ارتباطی با مرکز آمار ندارد تصریح کرد: در سرشماری نباید حتی یک خانوار از قلم بیفتد و مرکز آمار، اطلاعات اقتصادی افراد را در اختیار نهاد دیگری نظیر سازمان هدفمندی یارانه ها قرار نخواهد داد.

    وی درباره حذف گزینه بیکاری در فرم سرشماری اظهار داشت: جمعیت غیرفعال در محاسبه بیکاری و اشتغال نقشی ندارد و گزینه های شاغل، فعال و بیکار در قالب شش گزینه در فرم پیش بینی شده است.

    امیدعلی پارسا با بیان اینکه سرشماری مربوط به نظام است و تا 100 آینده نیز مورد استفاده است درباره احتمال تمدید سرشماری اینترنتی گفت: از نظر ما تمدیدی وجود ندارد و امیدواریم مردم در فرصت باقیمانده نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

    رئیس مرکز آمار ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره تلاش برخی دهیاران برای آمارسازی های صوری افزود: آمارهای صوری خلاف همه اهداف سرشماری است ولی ما اطلاعات دیگری داریم که نسبت به راستی آزمایی اقدام می شود.

    پارسا از مردم خواست تا مطابق قانون و تکلیف شرعی در سرشماری شرکت کنند و پاسخ صحیح داده می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو