مدیران خودروعصر اعتبار

آمار ۱۳ روزه از سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ اعلام شد

مشارکت ۱۰ درصدی خانوارها در سرشماری اینترنتی

عصر ساختمان- آمار شرکت‌کنندگان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال ۹۵ از مرز ۷ میلیون نفر گذشت. به گزارش «دنیای اقتصاد» قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ دیروز اعلام کرد: تا ساعت ۶ صبح روز جمعه برابر با سیزدهمین روز عملیات سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در فاز اول، ۷ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر در سراسر کشور در طرح سرشماری اینترنتی شرکت کردند.

مشارکت ۱۰ درصدی خانوارها در سرشماری اینترنتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، علیرضا زاهدیان افزود: به این ترتیب تاکنون 2 میلیون و 140 هزار خانوار در سراسر کشور در این طرح ملی ثبت نام کرده‌اند. وی گفت: همچنین آمار ثبت‌نام‌کنندگان سرشماری دراستان تهران از مرز یک میلیون نفر گذشت.

     

    مسوولان مرکز آمار ایران پیش‌تر با توجه به ضریب نفوذ اینترنت در میان خانوارهای ایرانی پیش‌بینی کرده بودند حدود 40 درصد از عملیات سرشماری در فاز اول و به‌صورت اینترنتی انجام شود که تاکنون 10 درصد از این پیش‌بینی محقق شده است؛ این در حالی است که مسوولان مرکز آمار، در آخرین اطلاعاتی که از میزان مشارکت خانوارها در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 اعلام کرده‌اند، از پیشتازی مشارکت خانوارها در برخی استان‌ها نسبت به سایر استان‌ها خبر داده‌اند.براساس اعلام مرکز آمار ایران، استان‌های سمنان، بوشهر، خراسان جنوبی، یزد، کردستان و آذربایجان شرقی بیشترین درصد مشارکت را در میان 31 استان کشور در عملیات سرشماری اینترنتی داشته‌اند؛ به عبارت دیگر میزان مشارکت آنان در سرشماری اینترنتی حدود 100 درصد بیش از پیش‌بینی صورت گرفته در این زمینه بوده است.

    این در حالی است که مشارکت تهرانی‌ها و برخی دیگر از شهروندان کلان‌شهرها که انتظار می‌رفت حضور پررنگ‌تری در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن به جهت ضریب بالای نفوذ اینترنت داشته باشند، تاکنون کمتر از حد تصور، تحقق یافته است. به گفته مدیر اجرایی طرح سرشماری نفوس و مسکن استان تهران تا ساعت 6 صبح امروز یک میلیون و 46 هزار و 121 نفر از شهروندان تهرانی در طرح اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ثبت نام شده‌اند. نعمت‌الله ترکی در این باره اعلام کرد: به این ترتیب تاکنون 330 هزار و 935 خانوار تهرانی در این طرح ملی مشارکت کرده‌اند. وی پیش از این پیش‌بینی کرده بود 400 هزار خانوار تهرانی در سامانه اینترنتی سرشماری ثبت نام کنند.

    به گزارش «دنیای اقتصاد»، سرشماری نفوس و مسکن سال 95 امسال برخلاف دوره‌های قبلی در دو فاز متفاوت طراحی شده است؛ فاز اول سرشماری از روز سوم مهرماه در سراسر کشور آغاز شده و تا 24 مهر ادامه دارد. در فاز اول، مسوولان مرکز آمار ایران با طراحی پرسش‌نامه‌ای حاوی حدود 30 سوال از اطلاعات هویتی، شغلی و ملکی افراد، امکان ثبت این اطلاعات از طریق سامانه مجازی سرشماری به نشانی www.sarshomari95.ir را فراهم کرده و از خانوارهای ایرانی درخواست کردند تا با ورود به این سامانه و ثبت اطلاعات خود، در این برنامه ملی مشارکت کنند.

    فاز دوم سرشماری اینترنتی که از 24 مهر تا 24 آبان ماه به مدت 30 روز آغاز می‌شود، با مراجعه ماموران آمارگیر به در منازل مطابق با روال دوره‌های گذشته خواهد بود. البته مرکز آمار ایران در این روش نیز به رغم حفظ شکل سنتی آن – مراجعه مامور آمار به درب منازل- سنت‌شکنی دیگری را انجام داده که این سنت‌شکنی حذف کاغذ از فرآیند سرشماری سال 95 و الکترونیکی کردن تمام مراحل مربوط به آن است. علاوه بر طراحی سامانه اینترنتی ثبت اطلاعات نفوس و مسکن، فرآیند ثبت اطلاعات از سوی ماموران سرشماری در فاز دوم آمارگیری نیز از طریق تبلت‌هایی انجام می‌شود که در اختیار ماموران سرشماری قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار