مدیران خودروعصر اعتبار

دولت یازدهم عرضه و تقاضا را در بازار مسکن کنترل کرد

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: دولت یازدهم با پرداخت تسهیلات ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن موجب کنترل عرضه و تقاضا در شهرهای بزرگی مانند مشهد شد.

دولت یازدهم عرضه و تقاضا را در بازار مسکن کنترل کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان »به نقل از ایرنا ، علی سیفی افزود: در سالهای اخیر ساخت و ساز زیادی در مشهد انجام شد که میزان آن بیشتر از میزان تقاضای مردم بود لذا خریدار نداشت.
    وی ادامه داد: عرضه زیاد و تقاضای کم، بازار مسکن را در مشهد کم رونق کرد و منجر به کاهش فرصتهای شغلی برای مهندسان ساختمان شد.
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: در دولت یازدهم به منظور خروج بازار مسکن از رکود تسهیلات مناسبی برای خرید مسکن در نظر گرفته شد که بازار را از حالت رکود خارج کرد و خرید و فروش خانه را افزایش داد.
    وی افزود: پرداخت تسهیلات و بازگشت رونق به بازار مسکن در اشتغال مهندسان ساختمان موثر بود و اکنون شرایط اشغال این قشر در مشهد رو به بهبودی است.
    سیفی درباره نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان در خراسان رضوی هم گفت: یکی از ردیفهای مهم بودجه این سازمان مربوط به کنترل حسن ارائه خدمات توسط مهندسان، رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی در ساخت و ساز است.
    وی افزود: پارسال 25 هزار بازدید در مورد رعایت مقررات ملی ساختمان توسط سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی از ساخت و سازها در سطح استان صورت گرفت.
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ادامه داد:
    اهتمام این سازمان آموزش مهندسان برای به روز رسانی اطلاعات آنان و نظارت بر حسن ارائه خدمات مهندسی به منظور رسیدن به کیفیت بالا در ساخت و ساز است و این مهم با نظارت مضاعف بر ساخت و سازها در حال تحقق می باشد.
    وی گفت: مهندسان ساختمان در خراسان رضوی از نظر سطح علمی جزو مهندسان درجه یک کشور هستند اما باید در زمینه آموزش بیشتر آنان هزینه کرد.
    سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با 24 هزار عضو مهندس در هفت رشته عمران، مکانیک، برق، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری و معماری دومین سازمان نظام مهندسی بزرگ کشور بعد از تهران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی