مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار آستارا :

پل ریلی ایران و آذربایجان بر رودخانه آستاراچای تا ۱۵ روز دیگر تکمیل می شود

عصر ساختمان- فرماندار آستارا گفت: طرح پل ریلی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بر فراز رودخانه آستاراچای، پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد و تا ۱۵ روز دیگر تکمیل خواهد شد.

پل ریلی ایران و آذربایجان بر رودخانه آستاراچای تا ۱۵ روز دیگر تکمیل می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان »به نقل از ایرنا ، سیروس شفقی در جریان بازدید از عملیات اجرایی پل ریلی آستارا - آستارا افزود: عملیات اجرای اتصال ریلی 2 کشور در خاک جمهوری آذربایجان از پیشرفت خوبی برخوردار است و ادامه این مسیر بین المللی به طول 2 و نیم کیلومتر در آستارای ایران نیز با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
    وی اظهار کرد: بر اساس تعهدات صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، طرح اتصال ریلی آستارا - آستارا باید تا پایان سال 2016 میلادی به بهره برداری برسد و در این راستا عملیات احداث 2 پل روگذر به منظور تردد قطار و خودرو و همچنین ساخت پایانه بار با ظرفیت پنج میلیون تن در شهرستان آستارا آغاز شده است.
    شفقی بیان کرد: مسئولان استانی به منظور تامین مصالح مورد نیاز و نظارت بر اجرای طرح، به طور مرتب از آن بازدید می کنند و با تحقق کریدور شمال - جنوب و اتصال ریلی 2 کشور، رونق اقتصادی قابل توجهی را در منطقه شاهد خواهیم بود.
    احداث پل ریلی آستارا - آستارا به طول 80 متر برفراز رودخانه مرزی آستارا چای با هدف اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به راه آهن ایران و کریدور شمال و جنوب کشورمان، در راستای توسعه مبادلات تجاری در کمیسیون همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مورد توافق قرار گرفته و جمهوری آذربایجان به اجرای هشت کیلومتر خط آهن در خاک خود و ایران به اجرای 2 و نیم کیلومتر راه آهن و احداث بارانداز در آستارا متعهد شده است.
    خط آهن قزوین - رشت نیز به عنوان بخش دیگری از کریدور حمل ونقل بین المللی شمال - جنوب ایران در حال پیگیری و اجراست و به خط آهن آستارا متصل خواهد شد.
    شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار