مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه خبر داد؛

«زمین صفر» در حال نهایی شدن

قیمت ساخت و نرخ سود، مبنای توافق

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری از نهایی‌شدن طرح «زمین صفر» در آینده نزدیک خبر داد وگفت:دو پایلوت برای نوسازی بافت فرسوده محله سیروس و عودلاجان با همکاری شرکتهای توسعهگر درحال انجام است.

«زمین صفر» در حال نهایی شدن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمدسعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: پایلوت نوسازی در محله‌های سیروس تهران و عودلاجان از سوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شرکت عمران و بهسازی شهری، امکان واگذاری، ساخت، بهره‌برداری و فروش واحد مسکونی  را در مدل «زمین صفر» مورد بررسی قرار می‌دهد.

    وی اظهار کرد: براساس مدل «زمین صفر»، دولت در طول دوران مشارکت زمین را در اختیار سرمایه‌گذار  قرار می‌دهد و طرفین درباره قیمت ساخت توافق می‌کنند؛ ضمن اینکه در ابتدای کار رقمی هم به عنوان سود سرمایه‌گذار در نظر گرفته می‌شود.

    به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، قیمت ساخت و نرخ سود مبنای توافق با توسعه‌گر محسوب می‌شود. 

    ایزدی بیان کرد: توسعه‌گر (انبوه ساز) در پایان پروژه سود خود را دریافت می‌کند؛ ضمن اینکه سند ساختمان هم به نام وی صادر می‌شود.

    به گفته مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، اجرای طرح زمین صفر این امتیاز را به انبوه‌ساز می‌دهد که نگرانی از بابت سوداگری و واسطه‌گری صاحب زمین نداشته باشد.

    وی به تفاهم‌نامه امضا شده با انبوه‌سازان اشاره کرد و گفت: براساس مفاد این تفاهم‌نامه در تلاشیم تا انبوه‌سازان را برای ورود به عرضه بهسازی و نوسازی شهری تشویق کنیم و طرح زمین صفر یکی از ابزارهای وزارت راه و شهرسازی برای ترغیب انبوه‌سازان به ساخت و ساز در بافت فرسوده است.

    ایزدی اضافه کرد: انبوه‌سازان تا امروز نقش توسعه‌گر را در بخش ساخت و ساز ایفا نمی‌کنند و در انتظار سفارش کار هستند که این موضوع در روند بهسازی بافت فرسوده اثرگذار بوده است.

    گفتنی است درطرح زمین صفر، یک  قطعه زمین به صورت پایلوت از بلوک‌های آزاد و تملیک شده شرکت عمران و بهسازی در اختیار انبوه‌ساز قرار می‌گیرد و سپس واحدهای مسکونی به صورت مشارکتی ساخته می‌شوند و شرکت عمران و بهسازی در مقابل سهم زمین، از انبوه‌ساز واحدمسکونی ساخته‌شده دریافت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار