مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست میراث‌فرهنگی سمنان خبر داد:

تعریف کاربری جدید برای خانه‌های تاریخی کلانتر و طاهری سمنان

عصر ساختمان- سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: تعدادی از خانه‌های تاریخی سمنان در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده بهره برداری می‌شوند.

تعریف کاربری جدید برای خانه‌های تاریخی کلانتر و طاهری سمنان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، حمیدرضا دوست محمدی در بازدید فرماندار و جمعی از مسئولان سمنان از روند مرمت خانه‌های تاریخی کلانتر و طاهری این شهر افزود: با اجرای طرح واگذاری خانه‌های تاریخی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی و انجام مرمت و احیای این بناها، این خانه‌ها با کاربری جدید به زودی آماده بهره برداری می‌شوند.

    وی با اشاره به اینکه خانه کلانتر (رجبی) تا قبل از نوروز 96 آماده بهره برداری می‌شود، گفت: کاربری جدید این خانه تاریخی، سفره خانه سنتی و فروشگاه صنایع دستی است.

    سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان افزود: خانه طاهری نیز در سال آینده و با کاربری مرکز اقامتی به بهره برداری می‌رسد.

    دوست محمدی با یادآوری اینکه خانه کلانتر در اواسط دوره قاجار بنا شده و در قسمت جنوبی سمنان در محله اسفنجان و در نبش میدان ابوذر (پاچنار) واقع است، افزود: این بنا متعلق به خانواده رجبی (کلانتر وقت سمنان) بوده و دارای یک حیاط مرکزی و باغچه و فضاهایی از جمله راهرو، اتاق‌های تابستانی و زمستانی، بادگیر و...  است.

    وی ضمن بیان اینکه خانه کلانتر به شماره 1787 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: این بنا دارای یک بادگیر بلند و منحصر به فرد در روی قسمت جنوبی است که از روی سقف قسمت تابستان نشین بیرون آمده است.

    فرماندار سمنان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، سرپرست چند بانک از روند مرمت خانه طاهری و خانه کلانتر سمنان بازدید و مشکلات سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های مرمت و احیای این خانه‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

    مدیران تعدادی از بانک‌های عامل پس از انجام این بازدیدها در زمینه اعطای تسهیلات برای احیای این خانه‌های تاریخی قول مساعد دادند.

    خانه طاهری که در سال 1346هـجری قـمری ساخته شده سبک و سـیاق معمــاری اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی را یادآور می شود و درمحله اسفنجان درجنوب غربی شهر سمنان قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار