مدیران خودروعصر اعتبار

۵۸ درصد واحدهای روستایی لرستان مقاوم‌سازی شده است‌

عصر ساختمان- ‌مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: ۵۸ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی شده است.

۵۸ درصد واحدهای روستایی لرستان مقاوم‌سازی شده است‌
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، فرهاد خاکی‌پور با بیان اینکه 15 مهرماه تحت عنوان روز روستا برای اهمیت دادن به آن و روستانشینان نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: روستا یکی از سکونت‌گاه‌های بااهمیت در همه جوامع انسانی است با اینکه پیشرفت زیادی در بخش‌های مختلف شده ولی هنوز روستا جایگاه خود را حفظ کرده و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

92 درصد جمعیت روستایی ما در 1561 روستا متمرکز هستند

وی با بیان اینکه اهمیت روستا بیش از هر زمان امروزه برای همه مسجل شده و باید احیاء شوند، به تعداد روستاهای استان اشاره کرد و ادامه داد: 2864 روستا در استان وجود دارد که 1561 مورد آن بالای 20 خانوار هستند.

خاکی‌پور با بیان اینکه 92 درصد جمعیت روستایی ما در این روستاها متمرکز هستند، بیان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه می‌بایست برای روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه کنیم که با برنامه‌ریزی این امر در استان محقق شد.

طرح هادی، سند توسعه روستاها است

وی از طرح هادی به عنوان سند توسعه روستاها یاد کرد و با اشاره به صدور اسناد املاک روستایی، یادآور شد: این کار از برنامه دوم توسعه شروع و در آن زمان با همکاری ثبت اسناد 70 هزار جلد سند برای مسکن‌های روستایی صادر شد.علاوه بر روستاها در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز سند صادر می‌کنیم.

456 هزار مترمربع از معابر را آسفالت کردیم

این مسئول ادامه داد: در بحث اجرای طرح هادی سال گذشته قیر رایگان برای بهسازی معابر در نظر گرفته شد که توانستیم 456 هزار مترمربع از  معابر را آسفالت کنیم. اگر اعتبارات بصورت کامل محقق می‌شد می‌توانستیم بیشتر کار کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی باید طرح هادی 72 روستا تهیه و اجرا شوند که 36 طرح به بهره‌برداری و تا پایان سال مابقی آنها به بهره‌برداری می‌رسند.

توسعه روستاهای هدف گردشگری نیازمند همکاری دستگاه‌ها

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشه یکی از روستاهای هدف گردشگری  استان به شمار می‌آید، اضافه کرد: به عنوان اولین روستا طرح آن در کشور تصویب شد، طرح جامع و گسترده‌ای دارد و باید زیرساخت‌ها در آن فراهم شود.

خاکی‌پور اظهار کرد:  باید با برنامه‌ریزی کار کنیم و اگر از این فرصت استفاده نکنیم به تهدید تبدیل می‌شود. در راستای توسعه روستاهای هدف گردشگری نیازمند همکاری دستگاه‌ها هستیم.

وی افزود: مسافر کاشانه نیز در استان ایجاد شده و شرایط مناسبی برای خانواده‌ها از نظر اقتصادی به وجود آورده است.

58 درصد واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی شده است

این مسئول همچنین با اشاره به نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی استان، گفت: در لرستان 169 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که سال 84، 20 هزار و 158 واحد، 29 هزار واحد در زلزله 85، در مجموع طرح ویژه 48 هزار و 49 واحد و در مجموع 98 هزار و 110 واحد بازسازی شده‌اند.

خاکی‌پور بیان کرد:  امسال نیز 6800 واحد را در دستورکار قرار داده‌ایم. در مجموع 58 درصد واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی شده است.

بافت جدیدی به شهرهای استان وارد نکردیم

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر گفت:  سمت آپارتمان‌سازی در این شهرها نرفتیم و در این بخش موفق عمل کردیم و بافت جدیدی به شهرهای استان وارد نکردیم.

این مسئول ادامه داد: جزو اولین استان‌هایی بودیم که پرونده مسکن مهر را در این شهرها بستیم. 3821 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار خانوار استان احداث شد.

43 درصد واحدهای روستایی استان سند دارند

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان همچنین با اشاره به آمار دقیق صدور سند روستایی در استان، خاطرنشان کرد: تاکنون 72 هزار و 679 جلد سند روستایی در استان صادر شده یعنی 43 درصد واحدهای روستایی استان سند دارند.

خاکی‌پور افزود: متقاضیان و روستاییان باید در این زمینه استقبال کنند. از لحاظ صدور سند از میانگین کشوری عقب نیستیم.

اجرای طرح هادی در 34 درصد روستاهای استان

وی با اشاره به اینکه طرح هادی توسعه و آبادانی روستاها را به همراه دارد و متناسب با اعتبارات استات موفق عمل کرده‌ایم، یادآور شد: در مجموع تاکنون توانسته‌ایم طرح هادی را در 34 درصد روستاهای استان اجرا کنیم که قابل توجه است.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان گفت: روستاییان در راستای سرعت بخشیدن به طرح‌های هادی در استان نهایت همکاری را با ما داشته باشند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو