مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران خبر داد:

پزشک قلب نباید ساختمان بسازد

شکایت کیفری نظام مهندسی از بانک شهر

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران از پیگیری قضایی برای ابطال توثیق ۴۰ میلیارد تومان از سپرده‌های سازمان در بانک شهر خبر داد و گفت:‌ از شعبه پارک بهمن بانک شهر به دلیل جعل شکایت کیفری کرده‌ایم.

پزشک قلب نباید ساختمان بسازد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، حبیب الله بیطرف در نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد 10 ماهه سازمان نظام مهندسی استان تهران، اظهار کرد: در بخش اصلاحات ساختاری  فرآیندی اقداماتی از جمله پیاده‌سازی ساختار سازمانی و تشکیل 2 معاونت جدید، اصلاح فرآیندهای داخلی، اصلاح و ارتقای سامانه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، پیاده‌سازی سیستم یکپارچه (ims)، تدوین برنامه و بودجه سالانه، بهبود و ارتقای منابع انسانی سازمان، سازماندهی حساب‌های بانکی سازمان و شفاف‌سازی عملکرد مالی و پیگیری توثیق 40 میلیارد تومان از سپرده‌های سازمان در دوره ششم نزد بانک شهر اجرا شده است.

    وی با بیان این‌که برگزاری جلسات دو جانبه با شهرداری و شش جانبه برای برقراری مجدد سیستم ارجاع کار نظارت ماده 33، اجرای مرحله دوم سیستم مکانیزه ارجاع کار بازرسی، مشارکت در فرآِیند بازنگری و اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترب ساختمان و ... از جمله اقدامات انجام شده برای حفظ و افزایش خدمات مهندسی بوده است، تصریح کرد:‌تدوین ضوابط و شیوة‌نامه های اجرایی برای اصلاح سیستم‌های صف‌بندی، تهیه پیش نویس قراردادهای تیپ پیمانکاری، تدوین پیش نویس ضوابط کنترل صلاحیت، ظرفیت و اولویت‌بندی اشخاص حقیقی و حقوقی سازنده ذی‌صلاح، برنامه‌ریزی و شروع اجرای فرآیند صدور شناسنامه فنی و ملکی توسط عوامل مرتبط، برنامه ریزی برای کنترل پرونده‌های استحکام بنا و مقاوم‌سازی و... اقدامات انجام شده در بخش ارتقای سطح کیفی خدمات مهندسی بوده است.

    وی بخش دیگری از اقدامات سازمان نظام مهندسی را حوزه توانمندسازی و دفاع از حقوق حرفه‌ای و اجتماعی اعضا اعلام کرد و افزود: در سال 94 متاسفانه تعرفه افزایش یافت و مهندسان بر اساس تعرفه 93 حق‌الزحمه خود را دریافت می‌کردند که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته مهندسان بر اساس تعرفه سال 95 حق‌الزحمه خود را دریافت خواهد کرد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با یادآوری این‌که دو مسئله در بحث 40 میلیارد تومان یعنی سپرده‌گذاری و وثیقه گذاری به نفع شرکت خصوصی مطرح شده است، اظهار کرد:‌اصل سپرده‌گذاری با مجوز دوره ششم و در راستای کسب سود بیشتر صورت گرفته و قانونی بوده است، اما وثیقه گذاری با مصوبه هیئت  رئیسه صورت گرفته و بعضی از اعضا برای امضای سندهای توثیق اقدام کرده‌اند. پرونده امضا کنندگان اسناد وثیقه به عنوان احتمال تخلف در شورای انتظامی مرکزی در دست بررسی است.

    بیطرف با اعلام این‌که از شعبه پارک بهمن بانک شهر شکایت کیفری کرده‌ایم دلایل این کار را برشمرد و افزود:‌یکی از دلایل این بوده که در این شعبه اولا سند وثیقه سفید امضا شده است،‌دوم این‌که یکی از سپرده‌های سازمان به نام اشخاص زده شده و سوم این‌‌که بانک در مراحل مختلف عمل جعل انجام داده یعنی روی کپی سند وثیقه اطلاعات مختلفی را وارد کرده است.

    وی با اشاره به اصلاح قانون نظام مهندسی به صحن مجلس قبلی رفت که رد شد، گفت: در مجلس دهم اعضای کمیسیون عمران برای این کار ابراز تمایل کردند. واقعیت آن است که اصلاح قانون نظام مهندسی لازم است اما این‌که این اصلاح از طریق دولت (لایحه) یا از سوی مجلس (طرح) بین دولت و مجلس در حال گفت‌وگو است. در صورتیکه نمایندگان نظر وزارت راه و شهرسازی را قبول داشته باشند و آنرا در طرح خود بگنجاند دولت از آن حمایت می‌کند.

    وی با اشاره به این‌که همچنان شاهد بنگاه‌داران و پزشکان در امر ساخت و ساز هستیم، افزود: یک دکتر قلب که نباید ساختمان بسازد از این رو در بحث مجری ذی‌صلاح و سازندگان باید قانون نظام مهندسی اصلاح شود.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به گودبرداری‌ها در استان تهران سازمان کار رصد مستمر صورت می‌گیرد، گفت: خوشبختانه تعداد ریزش‌ گودها در مقایسه با دو سال اخیر به شدت کاهش یافته است.

    بیطرف با بیان این‌که شناسنامه فنی ملکی باید توسط مجری تهیه شود،‌ یادآور شد: برخی شرکت‌های حقوقی از ذکر مسئول اجزای ساختمان مانند آسانسور خودداری می‌کردند،‌ خوشبختانه این مسئله برطرف شده و هفته‌ای چند شناسنامه فنی ملکی ساختمان صادر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار