مدیران خودروعصر اعتبار

فرهنگ سازی بیمه منازل و مزارع در مواجهه با سیل جدی گرفته شود

عصر ساختمان- استاندار گلستان با اشاره به خسارتی که سیل اخیر به شهرستان کردکوی وارد آورد، اظهار کرد: باید فرهنگ سازی لازم جهت بیمه منازل روستائی و مزارع کشاورزی صورت گیرد تا بیمه در سریع ترین زمان ممکن نسبت به جبران خسارت وارده اقدام کند.

فرهنگ سازی بیمه منازل و مزارع در مواجهه با سیل جدی گرفته شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حسن صادقلو در جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع)، تصریح کرد: خوشبختانه تفاهم خوبی در زمینه بیمه وجود دارد که حتی به مردم هم در روستاها فشار مالی نمی آورد. مدیران باید با ایجاد جاذبه زمینه را برای گرایش مردم به بیمه منازل و مزارع فراهم آورند.

    وی خاطر نشان کرد: بیمه منازل را با توجه به نتایج مثبت و آرامش روانی شهروندان باید جدی گرفت و با استفاده از همه ظرفیت های موجود در راستای آن گام برداشت. باید برنامه مدیریت جامع سیل در این شهرستان تدوین شود و بر اساس آن نقاطی که نیاز به پل، دیواره سازی، لایروبی، ایستگاه‌هایی برای آرام سازی رودخانه و اجرای طرح های آبخیزداری دارد مشخص شود.

    صادقلو یادآور شد: ممکن است برخی از سیل زدگان هنوز در شرایط اسکان مناسب قرار نداشته باشند که باید به فوریت، شناسایی و با تامین منابع مالی نسبت به مقاوم سازی منازل آنها اقدام شود.

    استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت مسیر سیل زده در شهرستان کردکوی، گفت: این جاده معبری ملی و کشوری است و سیل اخیر هشداری برای مدیریت صحیح در این مسیر بود و باید مسئله گرفتگی پل ها در این مسیر هرچه سریعتر رفع شود.

    صادقلو خواستار مشخص شدن نحوه ارائه تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده و همچنین احداث هر چه سریعتر ایستگاه هواشناسی در شهرستان کردکوی شد.

    وی افزود: یکی از درخواست های مسوولان شهرستان کردکوی برای جلوگیری از بروز مجدد سیل، احداث سد بر روی رودخانه غازی محله است که اگر تاثیر آن به تایید کارشناسان برسد مشکلی برای پیگیری احداث آن در مرکز استان وجود ندارد.

    استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود حکومت را پدیده ای مردمی دانست و افزود: خدمت کردن به مردم باید با تواضع، مهربانی، احترام، رعایت منزلت و رفیقانه باشد و توجه داشته باشید که صدق نیت در اقدام و عمل کارمندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    همچنین معاون عمرانی استاندار گلستان بر لزوم تجدید نظر در طراحی نیوجرسی های (جداول ترافیکی) برخی جاده‌های استان تاکید کرد و گفت: ایراد این نیوجرسی ها ممانعت از عبور آب به پایین جاده ها و خطرآفرینی فراوان در زمان بارندگی های شدید است.

    رضا مروتی اظهار کرد: ایراد چند نقطه حادثه خیز گلستان با اجرای طرح های کارشناسانه در حال برطرف شدن است که تلاش می کنیم در دیگر جاده های استان هم این معایب برطرف شود.

    وی به سیل مخرب اخیر در شهرستان کردکوی اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل اصلی بروز این حادثه دست اندازی به حریم رودخانه ها است که باید مشکل را قبل از تکرار دوباره سیل برطرف کرد.

    در این جلسه فرماندار کردکوی گفت: در اثر وقوع سیل های اخیر تعدادی پل در این شهرستان دچار آسیب و خسارت شده است که اگر در وقت مناسب برای ترمیم و لایروبی آن ها اقدام نشود، وارد شدن خسارت بیشتر در بارش های شدید آینده دور از انتظار نیست.

    مجتبی جمالی اظهار کرد: برخی از این پل ها عرض کمی داشته و قابلیت انتقال حجم فراوان آب در بارش های شدید را ندارند بنابراین خود از عوامل بحران و خسارت هستند.

    فرماندار کردکوی همچنین بر لزوم احداث سد بر روی رودخانه غازی محله کردکوی اشاره کرد و گفت: این سد علاوه بر جلوگیری از ورود آب به پایین دست در زمان های بارندگی، نگرانی مردم شهرستان در مورد کمبود منابع آبی را برطرف خواهد کرد.

    جمالی ادامه داد: در زمان حاضر به کمک 17 حلقه چاه آب شرب شهروندان کردکوی تامین می شود که مردم از کمبود و در عین حال بی کیفیت بودن آن گلایه دارند.

    همچنین در این جلسه، مدیران کل بنیاد مسکن، آب منطقه ای، مدیریت بحران و همچنین مدیران شهرستانی راه و شهرسازی، آب منطقه ای، جهادکشاورزی، بنیاد مسکن، کمیته امداد، میراث فرهنگی، جمعیت هلال احمر و منابع طبیعی گزارشی از اقدامات و فعالیت های خود در زمینه سیل ارائه کردند.

    به گزارش ایسنا، بارش شدید باران در 17 شهریور ماه در شهرستان کردکوی به مدت 8 ساعت و به میزان 150 میلی متر موجب جاری شدن سیل و خسارت قریب به 32 میلیارد تومان به این شهرستان شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار