مدیران خودروعصر اعتبار

نیروهای کار ساختمان، شناسنامه‌دار می‌شوند

عصر ساختمان- رییس انجمن صنفی معماران و بنایان اصفهان با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان(مصالح، معماری و فناوری های نوین) در تاریخ ۲۶ تا ۳۰ مهره ماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های اصفهان گفت: برگزاری این نمایشگاه در معرفی جدیدترین تولیدات داخلی در صنعت ساختمان بسیار مؤثر است و می‌تواند بنایان و پیمانکاران پروژه‌های ساختمانی را با محصولات ایرانی مأنوس کند.

نیروهای کار ساختمان، شناسنامه‌دار می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، احسان عبدالهی با اشاره به بروز رکود در بازار خرید و فروش مسکن و به دنبال آن ایجاد رکود در صنعت ساخت و ساز کشور در چند سال اخیر، افزود: این شرایط، بیکاری 50 درصدی نیروی کار استان اصفهان در زمینه صنعت ساختمان را به دنبال داشت.

    وی با تأکید بر اینکه صنعت ساختمان 400 شغل وابسته را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تأمین می‌کند، گفت: با راه اندازی پروژه مسکن مهر در دولت قبلی به صورت موقت صنعت ساخت و ساز رشد بالایی به دست آورد، اما در 5 سال اخیر نیروی کار این بخش به شدت ضربه خورد و ساخت و ساز در کشور 45 تا 50 درصد کاهش یافت.

    به گفته وی هم اکنون اشتغال در بخش ساختمان مناسب نیست و در پروژه‌های در حال اجرا نیز پیمانکاران نیروهای کار، به دلیل دریافت دستمزدهای پایین‌تر بیشتر از اتباع خارجی استفاده می‌کنند.

    عبدالهی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های کسب پروانه ساخت و یا تقسیط آنها از سوی شهرداری‌ها یا سازمان نظام مهندسی درباره هزینه‌های محاسبات و نظارت، می‌تواند به گونه‌ای به برون رفت از رکود مذکور کمک کند.

    وی تصریح کرد: نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با اتخاذ رویکرد معرفی محصولات سبک و ارزان قیمت به پیمانکاران و معماران می‌تواند در تغییر شرایط ساخت و ساز در شهرستان‌ها و استان اصفهان مثمر ثمر واقع شود.

    وی با بیان اینکه انجمن بنایان و معماران اصفهان 1500 عضو دارد، از شناسنامه دار شدن اعضای این انجمن در سال آینده با هدف ساماندهی نیروی کار بخش ساختمان خبر داد.

    رییس انجمن صنفی معماران و بنایان اصفهان با اشاره به طرح بسته تشویقی ساخت و ساز شهرداری اصفهان گفت: شرایط تخفیفی مطرح شده در این بسته‌ها متناسب با ماه‌های سال تدوین شده و مردم می‌توانند از این فرصت برای کاهش هزینه‌های شروع ساخت و ساز خود به خوبی استفاده کنند.

    وی به ارایه بسته تشویقی مشابه در سال گذشته اشاره داشت و افزود: این طرح شهرداری اصفهان، انگیزه ساخت و ساز را در شهر افزایش داده و امید را به فضای راکد فعلی تزریق کرده است. اما باید توجه داشت که ارایه بسته‌های تشویقی در شرایط رکود، تأثیر صد در صدی نخواهد داشت زیرا تا زمانی که متقاضی ساخت و ساز کم است، ارایه تخفیف تأثیر دایمی ایجاد نمی‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو