مدیران خودروعصر اعتبار

الصاق کد ملک بر پلاک آبی املاک تهران

عصر ساختمان- عاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از اجرای الصاق کد ملک روی پلاک‌های آبی شناسایی املاک و مستغلات شهر تهران با هدف به‌روزرسانی و مکان محور کردن اطلاعات شهرداری تهران خبر داد.

الصاق کد ملک بر پلاک آبی املاک تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از همشهری آنلاین، طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395در شهر تهران که از سوم مهرماه به‌صورت خوداظهاری اینترنتی شروع شده، از 24مهرماه هم با مراجعه حضوری مأموران به در منازل انجام می‌شود. این طرح درپی تفاهم شهرداری تهران با مرکز آمار ایران، در این دوره با مشارکت جدی شهرداری صورت می‌گیرد و اینطور که ناصر امانی اعلام کرده برچسب کد ملک نیز در قالب طرح روی پلاک آبی املاک شهر تهران چسبانده می‌شود. به گفته وی البته آغاز الصاق کد ملک از ابتدای مهرماه اجرا شده است. امانی با بیان اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته با مرکز آمار ایران، این مرکز فیلدی به فرم‌‌های سرشماری در شهر تهران به نام کد شناسایی ملک افزوده است، گفت: بدین‌ترتیب اطلاعات آماری دارای کلید مشترک بین اطلاعات سرشماری و نقشه شهر تهران می‌شود. معاون شهردار تهران افزود: با توجه به اینکه شهرداری تهران وظیفه الصاق و تکمیل کدهای شناسایی ملک روی پلاک‌های آبی ساختمان‌ها را برعهده دارد، در قدم اول، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات حدود یک میلیون برچسب ویژه کد ملک را برای الصاق به پلاک‌های آبی تهیه و چاپ کرده است. وی اضافه کرد که پس از این برای راهنمایی مجریان پروژه، 7هزار شیت نقشه در قطع A4برای 33هزار و 800بلوک شهری به همراه کد ملک تولید شده است.

    اهمیت همکاری مالکان
    در طرح سرشماری نفوس و مسکن، به پیشنهاد شهرداری تهران با همکاری سرای محله‌های تهران نسبت به نام‌نویسی از پرسشگران محله برای سرشماری سال 95اقدام شد؛ به‌نحوی که این پرسشگران با توجه به آشنایی‌ای که با سطح محله خود دارند، می‌توانند اطلاعات را به‌صورت دقیق‌تر برداشت و در فرم‌های آماری ثبت کنند. در این بین مؤسسه فناوران شهر از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهر موظف شد نسبت به الصاق کدها پیش از آغاز سرشماری حضوری اقدام کند. به گفته معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران این الصاق کد ملک با هدف مکان‌محور کردن اطلاعات، اصلاح و به روزرسانی کدهای شناسایی (کد نوسازی) مندرج بر پلاک‌های املاک و بهره‌برداری از آن در سرشماری عمومی نفوس و مسکن انجام می‌شود.

    ناصر امانی همچنین اعلام کرد: نصب کدهای شناسایی جدید باید پیش از آغاز مرحله دوم یا به‌عبارتی 24مهرماه پایان پذیرفته باشد. به همین منظور وی از تمام مالکان املاک درخواست کرد با مأموران مربوطه همکاری لازم را به‌عمل آورند و نظرات و پیشنهادهای خود را از طریق سامانه 137به شهرداری تهران منعکس کنند.

    طرحی برای به روز شدن اطلاعات شهری
    در طرح سرشماری امسال، پایتخت به 5بخش تقسیم و مدیریت اجرایی انجام سرشماری در هریک از این بخش‌ها به شهرداری تهران سپرده شده است. پشتیبانی فنی آن نیز از طریق نیروهای مرکز آمار ایران و سازمان مدیریت استان تهران تأمین می‌شود. مرکز آمار ایران به‌عنوان متولی آمار کشور، هر ده سال یک‌بار سرشماری را در کل کشور انجام می‌دهد که از سال 85تا امسال این اتفاق به‌صورت 5ساله افتاده است. در دوره‌های پیشین با توجه به اینکه اطلاعات مرکز آمار در سطح بلوک‌های آماری سطح تهران بود و عموما مبتنی بر نقشه‌های جغرافیایی سازمان نقشه‌برداری کشور تهیه می‌شد، تفاوت‌هایی در اطلاعات مرکز آمار با اطلاعات شهرداری تهران ایجاد می‌شد. یکی از مهم‌ترین دلایل این اتفاق، به‌روز نبودن این نقشه‌ها و وجود فاصله چندساله با وضعیت موجود شهر بود. از سوی دیگر شهرداری تهران برای برنامه‌ریزی‌های شهری خود به اطلاعات دقیقی در سطح پارسل نیاز داشت؛ به‌ویژه برای فوریت‌های خدمات شهری همچون خدمات آتش‌نشانی. بر این اساس تصمیم گرفته شده تا در این دوره شهرداری، بخش اصلی اجرای سرشماری را برعهده بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار