مدیران خودروعصر اعتبار

اولین جشنواره ملی ساختمان‌های انرژی صفر برگزار می‌شود

عصر ساختمان- در راستای ایجاد بستری مناسب برای اشاعه و گسترش فرهنگ بهینه‌سازی و صرفه‌جویی انرژی در بخش‌های مختلف ساختمان‌های اداری و مسکونی و همچنین فراهم آوردن عرصه مناسب برای شناسایی و معرفی استعدادهای وزارت نیرو از طریق سازمان بهره‌وری انرژی و با همکاری پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، اولین جشنواره ملی ساختمان‌های انرژی صفر بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

اولین جشنواره ملی ساختمان‌های انرژی صفر برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، حمیدرضا بابایی رئیس اجرایی جشنواره و عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگ و معماری گفت: این پژوهشکده از سال 81 در سطح ملی فعالیت‌ خود را در چهار گروه معماری و منظر شهری، جامعه‌شناسی فرهنگی، مدیریت فرهنگی و پژوهش فرهنگی آغاز کرد.

    وی با بیان اینکه اولین جشنواره ملی ساختمان‌های انرژی صفر قرار است با همکاری پژوهشکده فرهنگ و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شود، اظهار کرد: سازمان بهره‌وری انرژی در این راستا همکاری‌های بسیار خوبی را داشته است. لذا من بر این باورم که برگزاری این جشنواره می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی در ارتقا و بهره‌وری انرژی داشته باشد.

    در ادامه امیر دودابی‌نژاد، معاون آموزش و بهینه‌سازی مصرف انرژی سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) و دبیر علمی جشنواره ضمن تأکید بر این مسئله که بدترین شاخص‌های مصرف انرژی در حوزه ساختمان است، گفت: این بخش پتانسیل و قابلیت زیادی برای بهبود دارد که به نظر می‌رسد این جشنواره می‌تواند تأثیرات مثبتی برای ارتقای بهره‌وری انرژی ساختمان‌ها داشته باشد.

    به گفته وی هدف از این جشنواره این است که بتوان از پایان‌نامه، رساله و مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی استفاده کرد و در آخر قصد داریم که به آثار برتر جوایزی را اهدا کنیم.

    وی با بیان اینکه اگر این کار به طور مستمر انجام شود می‌توان شاهد ایجاد یک تحول ویژه در بحث مدیریت انرژی ساختمان‌ها بود، گفت: یکی از مزیت‌های این جشنواره این است که از عموم دانشگاه‌های درجه یک کشور و مجموعه‌های پژوهشی در این کمیته علمی حضور دارند که بی‌شک این مسئله می‌تواند تجلی بخش اتفاق‌های خوبی در بحث مدیریت و مصرف انرژی ساختمان‌ها باشد.

    همچنین حمید رمضانی دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به اهداف کلی برگزاری این جشنواره گفت: بسترسازی مناسب جهت تولید و نشر علم، برقراری ارتباط بین صاحبان تکنولوژی و سرمایه‌گذاران بخش ساختمان، ایجاد بستر رشد فناوری‌های ساختمان‌های جدید، آشنایی با متخصصین و محققین داخلی و خارجی در جهت تبادل دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین بومی‌سازی فناوری‌های نوین ساخت ساختمان با رویکرد کاهش مصرف انرژی از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

    وی با بیان اینکه این جشنواره در چهار بخش کارگاه آموزشی، مسابقه، نمایشگاه و تقدیر از برگزیدگان مسابقه و نمایشگاه برگزار می‌شود، گفت: یکی از اهداف کلان این رویداد ملی ارتقای سطح دانش تخصصی در این حوزه است به همین دلیل در کنار مسابقه کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب داخلی و خارجی فعال در حوزه انرژی ساختمان برگزار می‌شود.

    به گفته وی برگزاری مسابقه این جشنواره در چهار محور طراحی معماری، تأسیسات مکانیکی و برقی، بهینه‌سازی مصرف آب، مصالح و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر اجرایی می‌شود و در پایان نیز به برگزیدگان مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد.

    وی در خصوص نحوه شرکت در مسابقه گفت: داوطلبان می‌توانند به صورت انفرادی یا تیمی در هریک از محورها به صورت مجزا شرکت کنند.

    وی تصریح کرد: در این جشنواره نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای حوزه ساختمان، انرژی و همچنین معرفی شرکت‌های فعال و خلاق برگزار می‌شود که می‌توان گفت این نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه انرژی و ساختمان باشد تا با ارائه خدمات و محصولات خود نظر سایر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی مسئول در حوزه انرژی را درک کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو