مدیران خودروعصر اعتبار

ورود بانک مسکن به بخش راه‌آهن

پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان وام بافت فرسوده

عصر ساختمان:مدیرعامل بانک مسکن گفت: با تلاش‌هایی که هیئت مدیره این بانک انجام داده تا دو ماه آینده سرمایه بانک افزایش پیدا کرده که این امکان منحصرا برای بانک مسکن ایجاد شده است.

ورود بانک مسکن به بخش راه‌آهن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تین نیوز، محمدهاشم بت‌شکن گفت: وقتی می‌گوییم بانک مسکن بانکی تخصصی و توسعه‌ای است، یعنی برای ارزیابی عملکردش یک خط‌کش دارد.

    مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: باید دید چگونه می‌توان با رعایت صرفه و صلاح بانک و با نگاه اقتصادی به عملیات بانکی و حفظ سودآوری و کنترل قیمت تمام‌شده، به دولت برای خانه‌دار کردن مردم کمک کرد. اگر بخواهیم به بخش توسعه‌ای وارد شویم، بخش راه‌آهن، حمل‌ و نقل و زیرساخت نیز اضافه خواهد شد، همانطورکه قبلا در آزادراه تهران ـ پردیس این اقدام صورت گرفته است.
    بت‌شکن با تاکید بر اینکه نیروهای بانک مسکن باید خود را برای فعالیت و ارائه خدمات در سایر فضاهای مرتبط با مسکن و ساختمان آماده کنند، به تلاش‌های صورت گرفته توسط هیئت مدیره این بانک به منظور افزایش سقف تسهیلات صندوق مسکن ممتاز اشاره کرد و گفت: صندوق مسکن ممتاز با مزیت‌های رقابتی که دارد و با کاهش سپرده قانونی که اتفاق افتاد و منابعی که در اختیار بانک قرار گرفته، یک فرصت استثنایی ایجاد کرده است.

    عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: کاهش سپرده قانونی ویژگی‌های زیادی دارد که دو نمونه آن، کاهش هزینه پول و افزایش منابع و قدرت تسهیلات‌دهی است. مثلا بانک در گذشته در ازای هر 100 واحدی که به دست می‌آورد 10 واحد را باید به بانک مرکزی می‌داد در حالی که پس از کاهش سپرده قانونی از 100 واحد تامین شده می‌توان 98 واحد را تسهیلات پرداخت کرد.

    وی اظهار کرد: بانک مسکن می‌تواند با استفاده از حساب ممتاز و صندوق پس‌انداز مسکن یکم در به حرکت درآوردن اقتصاد بازار مسکن موثر باشد. از طرفی امکان افزایش سرمایه این بانک نیز فراهم شده که محدودیت‌های خرید شعبه را کاهش می‌دهد و امیدوارم با تلاش‌هایی که هیئت مدیره انجام داده تا 2 ماه آینده سرمایه بانک مسکن افزایش پیدا کند که این امکان منحصرا برای بانک مسکن ایجاد شده است.

    رئیس هیئت مدیره بانک مسکن همچنین به تامین مالی50 هزار واحد بافت فرسوده توسط بانک مسکن طی روزهای آینده که معادل 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات خواهد بود اشاره و بیان کرد: با توجه به اهمیت اجرای این طرح، امید و رونق به بازار مسکن باز خواهد گشت و این امر فوق‌العاده حائز اهمیت است که بانک مسکن نقش پیشگامی خود را برای خروج بازار مسکن از رکود ایفا کند.

    بت‌شکن با اشاره به رشد 185 درصدی پرداخت تسهیلات عقود مشارکت در بانک مسکن اظهار کرد: این نشان می‌دهد که بازاریابی فقط محدود به جذب منابع نشده است. صرف جذب منابع برای بانک هزینه است؛ اگر بتوانیم سپرده‌های جذب شده را تخصیص دهیم نشان‌دهنده آن‌ است که عملیات بانکی انجام شده و نتیجه آن نیز ایجاد یک ارزش افزوده برای بانک است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار