مدیران خودروعصر اعتبار

معرفی ۱۸ روستای گردشگری مازندران

عصر ساختمان- مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت: ۱۸ روستا در مازندران به عنوان روستای گردشگری در استان معرفی شده است.

معرفی ۱۸ روستای گردشگری مازندران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، جان الله عبدی در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی در فرمانداری رامسر گفت: در استان مازندران 2596 روستا وجود دارد که 2151 روستا دارای دهیاری فعال است. دهیاری ها و شوراها با اثر گذار بودن در توسعه روستاها و زیرساخت های عمرانی اقدامات خوبی انجام دادند که سیمای روستایی نشان دهنده اقدام عملی و زیرساختی آنان است.

    وی درباره آسفالت روستاهای مازندران گفت: در دو سال اخیر 750 کیلومتر آسفالت در روستاهای مازندران انجام شد که رتبه برتر کشور را در این زمینه کسب کردیم.

    عبدی با اشاره به شفاف سازی مشارکت طرح های عمرانی در روستاها تصریح کرد: در روستاهای  استان مازندران 4000 طرح نیمه تمام در حال اجرا وجود دارد و همه روستاها پروژه‌های بسیاری از جمله بهبود آب شرب، برنامه‌های فرهنگی و ساماندهی پسماند را در دست اجرا دارند.

    مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه 45 درصد جمعیت استان روستایی هستند که بخش مهمی از آن شناور بوده و تردد می کنند، افزود: باید زیرساخت های روستایی تقویت شود و به مسافران و گردشگران خدمات ارائه کنیم تا از این طریق مشکل زباله نیز رفع شود.

    وی به طرح تفکیک زباله از هزار جریب نکا اشاره کرد و افزود: برای سلامت و بهداشت محیط، طرح تفکیک زباله از مبدا در بیشتر روستاهای استان در حال اجرا است.

    مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران با اعلام اینکه 18 روستا به عنوان روستای گردشگری در استان معرفی شده است، افزود: جاذبه های خاص در روستاهای استان وجود دارد از این رو در کنار کار کشاورزی باید در بخش گردشگری نیز وارد شویم. کارگروه و کمیته گردشگری روستایی در تسهیلات سفر در استان مازندران شکل گرفته و هر روستا یک طرح اقتصادی را دنبال می کند. تا کنون 900 طرح اقتصادی در این استان معرفی شدند و کارگروه اقتصادی با تصویب طرح ها در استان بالغ بر 250 طرح را تایید کرده است.

    وی گفت: باید با اختصاص تسهیلات کم بهره در روستاها و اختصاص منابع در استان مازندران، دامپروری و کشاورزی توسعه یابد.

    عبدی با اشاره به اینکه 1600 روستا در هفته دولت به اینترنت پرسرعت متصل شدند، اظهار کرد:  در مجموع 2000 روستای مازندران از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند که مزیت اصلی را در توسعه اقتصادی و اشتغال به دنبال دارد.

    وی اظهار کرد: سند توسعه روستایی استان مازندران تهیه و به بخشداران و فرمانداران ابلاغ شد تا مهارت های شغلی و ترویج کشاورزی در روستاها در صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار