مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه:

توسعه ای شدن بانک مسکن مقدمه اجرای مسکن اجتماعی است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از پایان پروژه مسکن مهر به دنبال اجرای طرح مسکن اجتماعی در کشور هستیم که مقدمات آن با توسعه ای شدن بانک مسکن در حال اجراست.

توسعه ای شدن بانک مسکن مقدمه اجرای مسکن اجتماعی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، دهم خردادماه امسال اعلام شد سرمایه پنج بانک توسعه ای کشور یعنی صنعت و معدن، توسعه صادرات، مسکن، توسعه تعاون و کشاورزی سه میلیارد و 600 میلیون دلار معادل 3.2درصد سرمایه های بانکی کشور است.
    «عباس آخوندی» امروز (دوشنبه) در حاشیه شانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: اکنون در همه شهرهای ایران به دنبال اتمام واحدهای مسکن مهر هستیم اما در پروژه مسکن مهر شهر پردیس مشکلاتی داریم که امیدواریم با برگزاری نشست های هم اندیشی مشکلات این واحدها نیز برطرف شود.
    آخوندی افزود: به دنبال حل مسائل زیرساختی مسکن مهر پردیس مانند آب، برق، سیستم فاضلاب و مدرسه هستیم که همه آنها پرهزینه است.

    ** اوراق مسکن
    وزیر راه و شهرسازی برای کاهش قیمت اوراق مسکن درصدد افزایش عرضه این اوراق به بازار هستیم. از سوی دیگر، مداخلات دولت در بازار مسکن اختلالاتی به وجود می آورد؛ بنابراین موافق مداخله در بازار مسکن نیستیم.
    آخوندی اضافه کرد: مداخله دولت در بازار موجب بی انظباطی درازمدت می شود و ایجاد نهادهای مناسب در بازار مسکن می تواند بسیاری از مشکلات کنونی را حل و فصل کند.
    وی افزود: اکنون روزانه به طور متوسط یک هزار نفر در کشور برای خانه دار شدن در حساب صندوق پس انداز خانه یکم سپرده گذاری می کنند؛ زیرا به محض سپرده گذاری در این صندوق متقاضیان می توانند از تسهیلات بانک مسکن استفاده کنند که این برنامه خوب هم موجب خروج غیر تورمی مسکن از رکود می شود و هم به صورت ناگهانی تقاضا وارد بازار نمی شود.
    به گزارش ایرنا، در شانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران که دوازدهم و سیزدهم مهرماه در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار می شود، موضوع هایی مانند معماری مسکن در ایران، سیاست های زمین، مالیات های بخش مسکن، واسطه گری در بازار مسکن و ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری و مزیت های ایجاد بانک های توسعه ای مسکن بررسی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو