مدیران خودروعصر اعتبار

پیش‌بینی ۱۲۵ پروژه در سند گردشگری سیستان و بلوچستان

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ۱۲۵ پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سند گردشگری لحاظ شده است.

پیش‌بینی ۱۲۵ پروژه در سند گردشگری سیستان و بلوچستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، کامبیز مشتاق گوهری افزود: این سند در خصوص سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» براساس اولویت‌های ترویج صنایع دستی و تولیدات مربوطه، حفظ و بهره برداری از ابنیه، احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی جهت اشتغال پایدار در روستاها،کمپ‌های مسافربری در شهرستان‌ها، احداث کمپ‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی در بیابان لوت و نگاه ویژه به توسعه سواحل مکران با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری تدوین شده است.

    مشتاق گوهری تصریح کرد: بدون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان ایجاد پارک‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی وجود ندارد.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: اجرای زیرساخت‌های گردشگری در پنج روستای هدف گردشگری و الگوسازی در این خصوص شامل روستاهای تمندان، درک، کهنوک، رمین و ریکوکش پیش‌بینی شده است.

    وی خاطرنشان کرد: با هدف توسعه موزه‌ها و واگذاری به بخش‌خصوصی، ایجاد سه موزه توسط بخش خصوصی در شهرهای استان با استقبال مجموعه‌داران روبرو شده است.

    مشتاق گوهری گفت: موزه بزرگ جنوب شرق کشور نیاز به بازنگری دارد که برنامه‌ریزی در این خصوص در حال انجام است.

    تنظیم سند گردشگری سیستان و بلوچستان براساس برنامه ششم توسعه

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان در دوازدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد: سند گردشگری استان براساس برنامه ششم توسعه تهیه و تنظیم شود.

    به گزارش ایسنا، "زهرا اربابی" در این  ستاد که با دستور کار بررسی سند گردشگری استان تشکیل شد، اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان برای فراهم سازی بستر مناسب جهت معرفی و آشنایی سایر استان‌ها با جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان برنامه عملیاتی در سال‌جاری ارائه کند که بتوانیم خروجی آن را در سال 96 ، بهره‌برداری کنیم.

    وی افزود: از ظرفیت پرواز «تفتان ایر» برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان در سطح ملی استفاده شود.

    معاون استاندار ضمن تاکید بر واگذاری بخشی از امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به بخش خصوصی بویزه در حوزه آموزش صنایع دستی گفت: نقش بخش خصوصی در واگذاری بخشی از فعالیت‌ها پررنگ تر دیده شود و نیازهای آموزشی از طریق مراکز جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای برطرف شود.

    وی تاکید کرد: برای احداث هتل و حمایت از هتل‌داران براساس اولویت اقدام شود بویژه هتل هایی که بدلیل برخی مشکلات مالی قادر به فعالیت نیستند، بتوانند با اخذ تسهیلات اعتباری احیاء شوند.

    اربابی گفت: اداره کل میراث فرهنگی برای معرفی درصدی از آثار و ابنیه تاریخی استان جهت واگذاری از سوی صندوق احیاء مرمت آثار تاریخی اقدام لازم را انجام بدهد.

    وی خاطرنشان کرد: سند گردشگری استان در بازه زمانی مشخص برای ارائه نقطه نظرها و پیشنهادات در اختیار اعضاء ستاد قرار بگیرد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو