مدیران خودروعصر اعتبار

در راستای تبریز ۲۰۱۸

قابلیت تبدیل ساختمان های بیش از ۵ طبقه تبریز به هتل آپارتمان

عصر ساختمان- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: طبق رایزنی با شهرداری تبریز و با همکاری مالکان و انبوه سازان استان، ساختمان های بیش از ۵ طبقه با تغییر کاربری به هتل آپارتمان تبدیل می شوند.

قابلیت تبدیل ساختمان های بیش از ۵ طبقه تبریز به هتل آپارتمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، امیر حجازی روز دوشنبه در دوره آموزشی بازاریابی و مشتری مداری ویژه فعالان صنعت گردشگری، که با حضور مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و هتلداران استان همزمان با هفته گردشگری برگزار شد، گفت: فراهم کردن بسترهای مناسب برای ورود گردشگران در سال 2018 زمینه ساز تحقق میزبانی شایسته تبریز خواهد بود.
    وی، این اقدام را به منظور افزایش تعداد ظرفیت تخت های استان عنوان کرد و گفت: این اتفاق خود یک حرکت فرهنگی است و زمینه اشتغال و مشارکت بخش خصوصی در مسیر ایجاد و توسعه زیرساخت‎های لازم صنعت گردشگری برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در سال 2018 را میسر می سازد.
    وی گفت: برگزاری دوره های آموزشی با هدف توانمند سازی فعالان صنعت گردشگری و استفاده از ظرفیت های موجود برای ارتقا سطح کیفیت خدمات برای توسعه و گسترش صنعت گردشگری استان از مهمترین برنامه های این اداره کل در راستای آماده سازی زیر ساخت های اساسی حوزه گردشگری است.
    حجازی، ایجاد تاسیسات زیربنایی و فراهم کردن امکانات و تجهیزات مطلوب و مناسب برای تامین رفاه و آسایش مسافران را لازمه اصلی جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری استان دانست.
    وی خاطرنشان کرد: از میان خانه های قدیمی و تاریخی ثبت شده شهر تبریز تعدادی خانه تاریخی و قدیمی شناسایی شده و برای تملک و تبدیل کاربری به هتل بوتیک به شهرداری معرفی شده است.
    حجازی اظهار امیدواری کرد: این اقدام ها موجب شود تا در سال 2018، تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی شاهد حضور بی سابقه گردشگران داخلی و خارجی و کسب جایگاه ویژه در سطح ملی و بین المللی باشد.
    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم نظارت مستمر بر کیفیت خدمات ارائه شده، خبر از ستاره دار کردن موسسه های گردشگری با کیفیت داد.
    در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی که دی ماه سال گذشته / 1394/ در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
    انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
    این سازمان که با 57 کشور، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است، از تمامی کشورهای عضو درخواست کرد به منظور معرفی شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام، یکی از شهرهای خود را به عنوان نماینده آن کشور معرفی کنند که 2 شهر تبریز و یزد با توجه به ظرفیت ها و شرایط مد نظر این سازمان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.
    پیش از این شهرهای قدس و قونیه به ترتیب به عنوان شهرهای نمونه گردشگری سال های 2015 و 2016 انتخاب شده بودند و اجلاس اخیر کارشناسان ارشد گردشگری این سازمان شهرهای مدینه منوره و تبریز را به عنوان شهرهای نمونه گردشگری برای سال های 2017 و 2018 برگزیدند.
    بر اساس این گزارش، رشد گردشگر داخلی تبریز، وجود آثار تاریخی فرهنگی اسلامی، میزان توسعه یافتگی زیرساخت ها و وجود روستاهای هدف گردشگری از جمله شاخص های انتخاب این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو